کت و شلوار

تفاوت بین کت شلوار با تاکسیدو چیست ؟

معمولا بسیار زیاد با این سوال مواجه می شویم که تاکسیدو چیست ؟ چه تفاوتی بین تاکسیدو و کت شلوار معمولی وجود دارد در چه مراسمی از تاکسیدو استفاده کنیم؟



معمولا بسیار زیاد با این سوال مواجه می شویم که تاکسیدو چیست ؟ چه تفاوتی بین تاکسیدو و کت شلوار معمولی وجود دارد ، و معمولا در چه مراسمی بهتر است از تاکسیدو استفاده کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به تفاوتهای ظاهری و گاها غیر قابل درک بین این دو بپردازیم و قاعده های کلی در دوخت تاکسیدو را برشماریم.

تاکسیدو چیست ؟

شاید اغلب آقایان جواب این سوال را بدانند ولی تا به حال وارد جزئیات نشده باشند و تنها کلیتی از آن بدانند. و شاید هم باشند کسانی که حتی نام تاکسیدو برایشان آشنا نباشد چون انتخاب همیشگی شان کت شلوار بوده است.

تاکسیدو اواخر سال ۱۸۰۰ رواج پیدا کرد و همیشه هم پاپیون به عنوان اکسسوری خاص خودش، آن را همراهی کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر بدانید.

حتما بخوانید : پیشنهاد ۴۰ مدل کت شلوار تاکسیدو

تفاوتهای ظاهری کت شلوار و تاکسیدو چیست ؟

تفاوت ظاهری اولیه بین تاکسیدو و کت و شلوار در وجود ساتن است.

از دیرباز برای دوخت تاکسیدو از ساتن ( و یا ابریشم ) در برگردان یقه ( بر روی یقه ) ، دکمه ها ، در جیبها و به صورت نواری ممتد از درز کنار شلوار تا به پایین استفاده میشود . اما در کت شلوار این ترکیب ساتن وجود ندارد و دکمه ها پلاستیکی و یا از جنس پارچه کت شلوار است. در دوخت تاکسیدهای امروزی و مدرن استفاده از ساتن را به حداقل رسانده اند و در حد نوار باریکی بر روی یقه و کناره های شلوار گنجانده اند. اما در هر صورت همانطور که ذکر شد ابتدایی ترین تفاوت بین کت شلوار و تاکسیدو در استفاده کردن و نکردن ساتن است . البته فراموش نکنید که در هر قانونی استثناهایی وجود دارد.

تاکسیدو چیست ؟

تفاوت ظاهری دیگری که بین این دو وجود دارد ، استفاده از اکسسوری مناسب هر کدام است البته هر زمان که صحبت از اکسسوری میشود توجه همگان بیشتر بر روی یک کراوات مشکلی استاندارد است. امروزه خط مرزی استفاده از اکسسوری مناسب بین کت شلوار و تاکسیدوهایی که در مراسم رسمی و عروسی ها استفاده می شود ، بسیار محو و در جاهایی از بین رفته است.

مرسوم است که با کت شلوار کروات و جلیقه ای بلند استفاده می شود ، در حالی که اکسسوری مرسوم به همراه تاکسیدو پاپیون و یک کمربند ساتن است و گاهی از جلیقه ای کوتاه هم استفاده می شود.

تفاوتهای بین کت شلوار و تاکسیدو

استثناهای تاکسیدو چیست ؟

در هر دو تاکسیدوهای کلاسیک و مدرن چند گزینه رسمی و استثنا وجود دارد که در دوخت آنها از ترکیب ساتن استفاده نمیشود. این نوع تاکسیدو ترکیبی از سفید و سیاه است که با عنوان Tropical Black Tie شناخته می شوند . مشخصات این تاکسیدو : پیراهن یقه دار سفید، اکسسوری مشکی ، شلوار مشکی که همه اینها را کتی سفید همراهی می کتد. کت حتما باید تک دکمه باشد و یقه آرشال ( یقه شالی ) باشد و جنس یقه و جیب کت باید همجنس پارچه کت باشد.

استثناهای تاکسیدو سفید رنگ

یک استثنای دیگری هم وجود دارد که بر حسب رنگ تاکسیدو در دوخت آن از ترکیب ساتن استفاده می شود. در تاکسیدوهای مشکی ، نوک مدادی و خاکستری تیره از ترکیب ساتن استفاده میکنند و در تاکسیدوها قهوه ای مایل به زرد و آبی مایل به خاکستری از ساتن استفاده نمی شود.

دیگر تفاوتها

تفاوتی فراتر از تفاوت ظاهری بین تاکسیدو و کت شلوار وجود دارند و آن هم انتقال پیامهای متفاوت است. روزانه افراد زیادی هستند که کت شلوار میپوشند و خواه ناخواه جزو عادتهای اجتماعی محسوب می شود. ممکن است شما داخل میوه فروشی و یا مارکت شوید و کت و شلوار بر تن داشته باشید و این برای هیچ کس عجیب به نظر نمی رسد.

به عنوان مثال ممکن است شما برای روز عروسیتان کت شلوار انتخاب کنید و در جشنتان خیلی ها حضور دارند که آنها هم همگی کت و شلوار پوشیده اند اما روز عروسیشان نیست. نکته خاص در پوشیدن تاکسیدو دقیقا در این است که شما برای حضور در جشنی خاص پوشش خاصی را انتخاب می کنید که دیگران انتخاب نکرده اند، به طور مثال دقیقا برای جشن عروسی تان. در واقع  انتخاب تاکسیدو برای پوشش این پیام را منتقل میکند که : “این لحظه ، لحظه ای بسیار مهم برای من است” .

 

اگر میخواهید در روز عروسیتان خاص باشید برای پوشش از تاکسیدو استفاده کنید

2 دیدگاه

2 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا