کت و شلوار

با معیارهای داماد شیک پوش آشنا شوید

اینکه کت و شلوار داماد متناسب با هیکل و اندامش باشد و همچنین مطابق با مد روز باشد و دوخت زیبا و تمیزی داشته یاشد از معیارهای مهم شیک پوشی است.



اولین معیاری که یک داماد را جزو افراد شیک پوش می آورد، انتخاب درست کت شلوار است. اینکه کت و شلوار داماد متناسب با هیکل و اندامش باشد و همچنین مطابق با مد روز باشد و دوخت زیبا و تمیزی داشته یاشد از معیارهای مهم شیک پوشی است. البته این نیست که تنها بگوییم کت شلوار مهم است و به باقی جزئیات اهمیت ندهیم، بلکه مجموعه مدل مو، کت شلوار، کفش و استفاده از اکسسوری های مناسب است که شیک پوشی یک فرد را به نمایش می گذارد.

انتخاب درست کت و شلوار داماد از معیارهای شیک پوشی است

انتخاب درست کت و شلوار داماد بر اساس اندام

اگر جزو افرادی هستید که بالاتنه کوتاه تری به نسبت پایین تنه تان دارید به شما پیشنهاد می کنیم که کتی با یقه باریک و باز انتخاب کنید و اما اگر پایین تنه شما کوتاه تر از بالاتنه تان است پیشنهاد ما به شما انتخاب کت هایی کوتاه است زیرا که انتخاب کت با قد بلندتر باعث میشود که پاهای شما کوتاه تر به چشم بیاید.

برای افرادی که اندامی چاق دارند پیشنهاد میکنیم که کت شلوارشان را از بین رنگهای مشکی، سرمه ای تیره، نوک مدادی و قهوه ای تیره انتخاب کنند زیرا هرچه تم رنگی کت و شلوار داماد تیره تر باشد، باریک تر به چشم می آید.همچنین از انتخاب کت شلوارهایی با پارچه های براق و یا طرح دار و ضخیم دوری کنید و کت هایی که در پشت دارای دو چاک هستند مناسب شما نیست و درشتی هیکل شما را بیشتر نمایان می کند. سعی کنید از کتهایی با برشهای راسته انتخاب کنید. کتهای کمر جذب مناسب افراد چاق نیست.

و یک نکته کلیدی برای آنها که دوست دارند کشیده به نظر برسند این است که کت و شلوار، پیراهن، کراوات و کفش و جورابشان همگی یکرنگ باشد، حتی میتوانند از تیره و روشنی یک تم رنگی استفاده کنند. هرچه شکست رنگی در لباس شما کمتر باشد و رنگ شما یکدست تر باشد ، شما کشیده تر به نظر می آیید.

کت شلوار مناسب برای افراد چاق

چند نکته تکمیلی برای دامادهای درشت هیکل

شلواری را انتخاب کنید که کمر مناسبی داشته باشد به این معنی که وقتی آن را میپوشید شکم شما از کمر شلوار جلوتر نرود زیرا باعث می شود که بالاتنه شما را بلند و پایین تنه تان را کوتاه نشان دهد. همچنین به یاد داشته باشید که شلوارهای پیلی دار انتخاب نکنید

برای کت ما به شما پیشنهاد می کنیم که از انواع کت های سه دکمه انتخاب داشته باشید. زیرا شما در این مدل کت بلند و باریک به نظر می رسید. بهتر است دکمه بالایی کتتان را نبندید.

کت شلوار سه دکمه

کت شلوار مناسب برای افراد کوتاه قد

کت و شلوار های راه راه بسیار مناسب این افراد است زیرا در قانون لباس اینگونه است که راههای عمودی افراد را بلندتر نشان می دهند. سعی کنید از انتخاب کت شلوار با رنگهای متضاد خودداری کنید بهترین گزینه برای شما کت شلوار همرنگ است.

مدل کت و شلوار داماد

چند نکته کلیدی مخصوص کت و شلوار داماد

در رابطه با یقه کت باید به این نکته توجه کنید که انتخاب یقه هایی با پهنای متوسط همیشه بهترین گزینه است زیرا هیچ گاه از مد خارج نمیشود. نکته دیگر اینکه باید به پهنای یقه کت و پهنای کراواتتان توجه کنید تا هم اندازه باشد.

دستمال جیب و یا پوشت از آن اکسسوری هایی است که خیلی وقت است استفاده میشود و هنوز هم از مد خارج نشده است تنها رنگ و طرح و مدل تا زدن دستمال است که هر سال بر پایه یک مد جدید به پیش می رود.

به هنگام خرید کت شلوار داماد حتما به سرشانه توجه داشته باشید، خط سرشانه باید دقیقا با شانه شما برابر باشد وگرنه اندام شما را نامتناسب نشان می دهند.

چاک پشت کت بسیار مهم است، اگر کوتاه قد هستید کتی تک چاک و اگر بلند قد هستید دو چاک انتخاب کنید.

کت و شلوار مناسب را چطور تشخیص بدهیم؟!

هنگام خرید کت و شلوار به گزینه هایی که در اینفوگرافی نشان داده شده، دقت کنید:

۱- توجه به شانه ها

۲- توجه به فرم قسمت کمر و باسن شلوار

۳- توجه به فرم کت، هنگام بسته شدن دکمه کت

۴- آستین کت باید تا روی مچ باشد و آستین پیراهن از آن بلندتر باشد

۵- توجه به قد کت و قد شلوار

۶- حتما یقه پشت کت باید به خوبی بر روی بدن بنشیند

اینفوگرافی راهنمای خرید کت و شلوار مناسب

اینفوگرافی راهنمای خرید کت و شلوار مناسب

سه مدل پیشنهادی گره کراوات :

 

آموزش بستن پاپیون:

آموزش بستن پاپیونآموزش بستن پاپیون

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا