گوناگون

نکاتی مهم و اساسی که به عروس و داماد در خرید عطر کمک میکند

انتخاب و خرید عطر مناسب برای استفاده در جشن عروسی سخت و شاید تا حدودی استرس زا است. عطرها بسیار به خاطرات وابسته هستند و به اصطلاح ماشه خاطرات در دست آنهاست



انتخاب و خرید عطر مناسب برای استفاده در جشن عروسی سخت و شاید تا حدودی استرس زا است. عطرها بسیار به خاطرات وابسته هستند و به اصطلاح ماشه خاطرات در دست آنهاست به همین علت مهم است که شما وقت بیشتری و البته پول مناسبی برای انتخاب و خرید عطر خرج کنید، و عطری را انتخاب کنید که در سالهای پیش رو از آن لذت ببرید .

راهنمای خرید عطر مناسب برای عروس و داماد

راهنمای خرید عطر مناسب عروس و داماد

هیچ راهی وجود ندارد که شما به درستی بتوانید راجع به بوی یک شیشه عطر به درستی قضاوت کنید، پس هنگام خرید عطر جدید تنها راه این است که آن را بر روی پوستتان امتحان کنید. برای تست عطر بهتر است آن را بر روی پوست داخل بازو اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه بماند. کمی در فروشگاه قدم بزنید و اجازه دهید که بدنتان گرم شود و روغن پوستتان بر روی عطر اثر کند. و حالا شما میتوانید یک نتیجه گیری دقیق از چگونگی بوی عطر روی پوستتان داشته باشید. فراموش نکنید که مهم است عطر عروس و داماد بویی خوش آیند و شامه نواز داشته باشد.

هنگام خرید عطر به بوی اولیه و بوی نهایی توجه داشته باشید

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب یک مارک خاص دلیل بر این نمیشود که آن عطر خوش بو باشد و با شخصیت و سلیقه شما هماهنگی داشته باشد. سعی کنید قبل از رفتن به خرید کمی جستجو کنید و با عطرهای جدید و به روز آشنا شوید، مشخصات بوی آن را بخوانید و چند مدل که به سلیقه شما نزدیک است انتخاب کنید و در فروشگاه بین همان ها انتخاب داشته باشید زیرا بو کردن چندین عطر در یک روز باعث می شود شما دقت بویایی خود را از دست بدهید.

چند عطر را در نظر داشته باشید و بعد به خرید عطر بروید ، بوییدن عطرهای زیاد شامه شما را کور می کند

عطری را که در میان چند عطر برگزیده خود انتخاب کرده اید و بوی اولیه ( همان لحظه اول ) آن را پسندیدید، بر روی پوست خود اسپری کنید تا مطمئن شوید که از بوی نهایی آن نیز لذت خواهید برد. بوی نهایی زمانی مشخص می شود که عطر مدتی بر روی پوست شما بماند. حتی بهتر است فروشگاه را ترک کنید، نیم ساعتی بچرخید و بعد عطر را بو کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید و بعد برای خرید اقدام کنید.

به بوی نهایی عطر بر روی بدنتان توجه کنید و بعد آن را خریداری کنید

خرید عطر عروس و داماد متناسب با فصل برگزاری جشن

در تمام فصل های برندهای مختلفی که بر روی عطر کار میکنند عطرهایی جدید و متناسب با فصل معرفی می کنند که آشنایی با کلکسیون جدید هر برند در فصل های مختلف می تواند در خرید عطر به شما کمک کند. اما فراموش نکنید عطرهایی از برندهای خاص نیز وجود دارد که به خاطر محبوبیتشان همیشه تولید میشوند ،اگر میخواهید از آن عطرها هم انتخاب کنید تنها و مهم ترین نکته این است که به فصل برگزاری جشن عروسیتان توجه داشته باشید.

مهم ترین اصل به هنگام خرید عطر چه برای عروسی و چه در سایر زمانهای زندگی این است که با فصل هماهنگ باشد تا تاثیر به سزایی داشته باشد.

انتخاب عطر برای فصول گرم سال

برای فصل گرم باید عطری بخرید که باعث شود گرمای محیط را کم کند و حسی خنک و دلنشین به شما و اطرافیان ببخشد. پیشنهاد ما به شما خرید عطر از بین رایحه خنک و ترش ، خنک و تلخ و رایحه های طبیعت و جنگل ( رایحه وحشی ) است.

در نظر داشته باشید که ماندگاری عطرهای خنک کم است و در کل تمام عطرها ماندگاریشان در تابستان کمتر از زمستان است و شما در طول جشن عروسیتان به دفعات باید از آن استفاده کنید تا تازگی بویش حفظ شود.

 

برای فصول گرم سال از عطرهای خنک استفاده کنید

خرید عطر برای فصل سرما

عطرهای گرم بسیار مناسب فصل سرما هستند و ترکیب رایحه گرم با شیرین ، تند و یا تلخ ، به شما حسی خوشایند خواهد داد. در فصل زمستان کمتر میتوانید نگران پریدن بوی عطرتان باشید زیرا که هم بوهای گرم ماندگاری زیادی دارند و هم اینکه به علت سرما الکل درون عطر دیرتر تبخیر می شود و در نتیجه ماندگاری بوی عطرتان بیشتر خواهد بود.

 

برای فصول سرد سال از عطرهایی با رایحه گرم استفاده کنید

کدام عطر را انتخاب کنیم که ماندگاری بیشتری داشته باشد ؟

معمولا آن عطرهایی ماندگاری بیشتری دارند که درصد غلظت عطر بالاتر و درصد الکل آن پایین تر باشد.

پرفیوم perfume و Esprit de parfum با درجه غلظتی بین ۱۵ تا ۴۰ درصد معمولا ماندگاری بالایی در حدود ۹ تا ۱۶ ساعت خواهند داشت. در درجه بعدی ادو پرفیوم Eau de parfum قرار دارد که با درجه غلظتی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ماندگاری ای بین ۶ تا ۹ ساعت خواهد داشت.

Eau de toilette با غلظتی بین ۵ تا ۱۵ درصد ماندگاری ۴ تا ۶ ساعته دارد و ادکلن Eau de cologne با غلظتی بین ۳ تا ۸ درصد در رده آخر قرار دارد که ماندگاری ای بین ۲ تا ۴ ساعت دارد.

پس اگر برایتان مهم است که عطری که در جشن عروسیتان استفاده می کنید ماندگاری بالایی داشته باشد و هزینه آن مهم نیست حتما به سراغ پرفیوم ها بروید.

پرفیوم ماندگاری بالایی دارد و مناسب برای خرید عطر عروس و داماد است

رابطه عطر با نوع پوست

اگر پوستتان چرب است دوام و ماندگاری عطر بر روی آن بسیار بالا است و اگر پوستتان خشک است حتما قبل از آنکه عطر را استفاده کنید پوستتان را چرب کنید و بعد عطر را بر روی آن اسپری کنید تا ماندگاری عطر به این صورت تضمین شود.

3 دیدگاه

3 Comments

  1. Pingback: معرفی برترینهای ادکلن داماد با ماندگاری بالا - ادکلن داماد - ادکلن مردانه با بوی ماندگار

  2. Pingback: عطر عروس-عطرهای 2017 ویژه عروس خانمها -عطر تابستانی عروس -عطر و ادکلن عروس

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا