گوناگون

تمام نکاتی که در رابطه با ساقدوش عروس و داماد باید بدانید

ساقدوش عروس و داماد از کسانی هستند که در جشن عروسی حضور دارند و معمولا از دوستان و یا آشنایان نزدیک عروس و داماد و جوان و در سنین ازدواج هستند.



ساقدوش عروس و داماد از کسانی هستند که در جشن عروسی حضور دارند و معمولا از دوستان و یا آشنایان نزدیک عروس و داماد هستند و معمولا کسانی که به عنوان ساقدوش انتخاب می شوند جوان و در سنین ازدواج هستند و یا عروس دامادهایی هستند که به تازگی ازدواج کرده اند. ساقدوش ها در ایران معمولا بیشتر برای زیباتر شدن عکس و فیلم و تنها تا انتهای مراسم عقد وظیفه ساقدوشی را بر عهده دارند و معمولا ساقدوش های عروس بعد از عقد لباسهایشان را برای ادامه مراسم عروسی عوض می کنند.

 

مدل لباس ساقدوش عروس

انتخاب لباس ساقدوش عروس و داماد

بگذارید در ابتدا این نکته را متذکر بشویم که همیشه و در همه جشن ها ساقدوش عروس و داماد به طور همزمان حضور ندارند و گاهی تنها چند خانم جوان و یا چند دختر بچه در رنج ۶ تا ۱۰ ساله به عنوان ساقدوش در مراسم عروسی انتخاب می شوند و انتخاب مدل و تم رنگی لباس ساقدوش ها بر عهده عروس و داماد با مشورت و راهنمایی عکاس و خود ساقدوش ها و همچنین کسی که برگزاری مراسم عروسی را بر عهده دارد، می باشد. معمولا اگر یک تم رنگی خاصی در جشن عروسی وجود دارد ، سعی می شود که لباس ساقدوش ها هم در همان طیف رنگی انتخاب شود.

تمام آنچه که در مورد لباس ساقدوش عروس باید بدانید

شاید بد نباشد یادآوری کنیم که هزینه خرید و یا دوخت لباس ساقدوش ها بر عهده عروس و داماد است. برای انتخاب مدل لباس ساقدوش میتوانید از مدل لباس عروس ایده بگیرید. حتما نباید دقیقا با مدل لباس عروس یکی باشد اما باید مدل لباس ساقدوش عروس با مدل لباس عروس متناسب باشد.

پیشنهاد طراحان مد این است که قد لباس ساقدوش ها بهتر است که بلند و مجلسی باشد اما اگر از آن دسته عروس دامادهایی هستید که دوست دارید ریسک کنید و انتخابهای جسورانه تری داشته باشید میتوانید به سراغ مدلهای خاصی از مدل لباس های کوتاه نیز بروید اما حواستان باشد که قد لباسهای کوتاه نیز بهتر از تا زیر زانو باشد و لباس خیلی کوتاه نیز در عکسها ظاهری زیبا نخواهد داشت.

انتخاب مدل لباس کوتاه برای ساقدوش عروس

باید مدل لباس ساقدوش عروس با مدل لباس عروس متناسب باشد.

انتخاب رنگ لباس ساقدوش عروس شاید در نگاه اول سخت باشد، اما ما به شما چند پیشنهاد می دهیم، پیشنهاد اول ما این است که در صورت یک تم رنگی خاص در جشن عروسی، لباس ساقدوشها را هم در همان تم رنگی انتخاب کنید. پیشنهاد دیگر ما انتخاب رنگ بر اساس مد سال است، هر سال یک رنگی به عنوان رنگ سال انتخاب میشود و شما میتوانید در همان طیف رنگی انتخابی داشته باشید و پیشنهاد آخر ما انتخاب رنگ لباس ساقدوش ها بر اساس فصلی است که در آن جشن عروسی برگزار میشود.

انتخاب رنگ لباس ساقدوش ها می تواند بر اساس فصلی باشد که در آن جشن عروسی برگزار می شود

 

و اما یک پیشنهاد شاید کمی عجیب هم برای رنگ لباس ساقدوش ها وجود دارد و آن هم این است که از رنگ سفید و یا مشکی برای لباس ساقدوش عروس و داماد استفاده کنید و مطمئن باشید که خاص تر و متفاوت تر از تمام عروس و داماد ها خواهید بود.

در انتخاب لباس به اندام ساقدوش ها توجه کنید

مطمئنا تمام ساقدوشها از یک اندام یکسانی برخوردار نیستند پس باید لباس ها متناسب با فرم اندام هر کدام باشد، یکی از پیشنهاد ها این است که تمام لباس ها یکرنگ اما در مدلهای مختلف اما هماهنگ با هم و با یک جنس پارچه دوخته شود.

پیشنهاد بعدی ما این است که اگر دوست دارید که لباس تمام ساقدوش ها یک شکل باشد بهتر است از یک خیاط و یا طراح لباس راهنمایی بگیرید و لباسی را انتخاب کنید که با همه فرم اندامی هماهنگ باشد.

اگر هم از رنگ سفید یا مشکی قرار است برای ساقدوش استفاده کنید میتوانید از ساقدوش ها نظر بخواهید که چه مدل لباسی دوست دارند که بپوشند.

کفش مجلسی ساقدوش

این قسمت بر عهده خود ساقدوش عروس است اما حتما از ساقدوش ها بخواهید که کفشهایی را انتخاب کنند که لااقل از یک رنج قدی متناسبی برخوردار باشند که در عکس و فیلم ظاهری زیبا داشته باشد.

قواعد انتخاب لباس غیر همرنگ برای ساقدوش عروس

چند قاعده کلی برای این نوع انتخاب وجود دارد، مثلا میتوانید تمام لباس ها را یک مدل اما از طیف مختلف یک رنگ اما فراموش نکنید که قد تمام لباسها یکسان باشد.

پیشنهاد بعدی ما رنگ متفاوت با یک مدل و یا جنس پارچه متفاوت اما یک رنگ و یک مدل و یا بر روی مدل یقه در لباسها مانور بدهید. البته این هم که گفتیم بر اساس هر اندام لباسی متفاوت با رنگی یکسان داشته باشید نیز خودش نوعی تفاوت زیبا در لباس ساقدوش ها است.

منظور از لباس چند رنگ برای ساقدوش ها این نیست که رنگهایی را انتخاب کنید که هیچ وجه اشتراکی با هم نداشته باشند، بلکه منظور این است که به سراغ یک تناژ رنگی بروید.اگر رنگها و طیف ها و تناژهای مختلف یک رنگ را به خوبی نمی شناسید در این زمینه حتما با خیاط و یا طراح لباس مشورت داشته باشید.

میتوانید تمام لباس ها را یک مدل اما از طیف مختلف یک رنگ اما فراموش نکنید که قد تمام لباسها یکسان باشد.

 

لباس مناسب برای ساقدوش داماد

اگر شما ساقدوش عروس و داماد را در کنار هم دارید برای انتخاب لباس ساقدوش داماد نیز قواعدی وجود دارد. اگر برای ساقدوش ها رنگ سفید و یا مشکی را انتخاب کرده اید کار برای ساقدوش داماد بسیار راحت است، یک دست کت و شلوار مشکی و پیراهن سفید به همراه کراوات و یا پاپیون مشکی بهترین گزینه می باشد.

 یک دست کت و شلوار مشکی و پیراهن سفید به همراه کراوات و یا پاپیون مشکی بهترین گزینه برای ساقدوش داماد می باشد.

یکی دیگر از انتخاب های دیگری نیز که شما دارید این است که با توجه به طیف رنگی لباس ساقدوش عروس ، ست لباس ساقدوش داماد را نیز انتخاب کنید. معمولا رنگ کراوات و پاپیون و یا پیراهن ساقدوش داماد را با رنگ لباس ساقدوش های عروس هماهنگ میکنند. یک کت و شلوار مشکی ، طوسی و یا سرمه ای با همه طیف رنگی پیراهن و کراوات و یا پاپیون هماهنگ می شود.

یک کت و شلوار مشکی ، طوسی و یا سرمه ای با همه طیف رنگی پیراهن و کراوات و یا پاپیون هماهنگ می شود.

اگر هماهنگی رنگی با ساقدوش های عروس مشکل است می توانید به سراغ ست کردن ساقدوش های داماد با داماد بروید و دقیقا هم رنگ و یکسان با داماد برای لباس ساقدوش ها عمل کنید اما اگر میخواهید که انتخابی خاص تر داشته باشید که داماد در جمع ساقدوش ها برجسته باشد میتوانید برای ساقدوش ها لباسی را انتخاب کنید که با لباس داماد تضاد داشته باشد، مثلا اگر داماد کت و شلواری مشکی با پیراهنی سفید و کراواتی مشکی دارد برای ساقدوشها کت و شلواری سفید با پیراهنی مشکی و کراواتی سفید انتخاب کنید.

 

 

2 دیدگاه

2 Comments

  1. Pingback: جشن عروسی خاص-چگونه جشن عروسی را خاص برگزار کنیم-عروسی رویایی

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا