گوناگون

عروس و دامادهای سراسر جهان چه لباسهایی می پوشند؟!

زنان بسیاری در سراسر جهان پیراهن سفید را به عنوان لباس عروس و مردان بسیاری کت و شلوار را به عنوان لباس دامادی خود انتخاب می کنند



امروزه در سراسر جهان اکثر مردم پیراهنی سفید را لباس عروس و کت شلوار را لباس داماد میدانند و در واقع یک فرم یکسان و هماهنگ در بین مردم دنیا به وجود آمده. اما هنوز اقوام و ملیتهایی وجود دارند که لباس هایی را برای مراسم عروسیشان بر میگزینن که ریشه در تاریخ و فرهنگشان دارد.

لباسهایی برای عروس و داماد با پیشینه ای کهن

در سراسر دنیا و حتی در بین اقوام ایرانی هستند قوم و ملیتهایی که هنوز بر اساس فرهنگ و سنت تاریخی خودشان عمل میکنند و برای جشن عروسیشان لباسهایی متفاوت از آنچه که امروزه به صورت یک مد و فرم درآمده ، می پوشند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به لباس ها در چند کشور مختلف که شاید برایتان جالب باشد.

عروس و دامادها در کشورهای مختللف چه میپوشند ؟!

در بین بعضی از اقوام ژاپن همچنان سنت حفظ شده و در جشن عروسیشان کیمونو میپوشند، در کشور غنا از لباسهایی روشن با طرح هایی شاد استفاده میکنند. در میان اقوام هندی به هیچ عنوان رنگ لباس عروس سفید نیست و در اسکاتلند برای مردان دامن مرسوم است.

در ادامه همراه باشید و عکسهایی از لباس عروس و داماد در کشورهای مختلف ببینید.

ژاپن

جشن عروسی در ژاپن

غنا

جشن عروسی در غنااندونزی
لباس عروس و داماد در اندونزی

لهستان

عروسی در لهستان

چین

عروس چینی

پرتغال جشن عروسی در پرتقال

استونی

عروسی در استونی

سریلانکا

عروسی در سریلانکا

نیجریه

عروس نیجریه

کره جنوبی

عروس و داماد نروژ
جشن عروسیمغولستان
 عروسیهند

جشن عروسی در هند

رسم و رسوم های عجیب در سراسر جهان

سوئد :

در سوئد رسم بر این است که پدر و مادر عروس یک سکه نقره در کفش چپ او و یک سکه طلا در کفش راستش قرار می دهند که عروس باید به نشانه احترام به پدر و مادرش تا پایان مراسم سکه ها را از کفش خود بیرون نیاورد .

ترکیه :

در برخی از شهرهای کشور ترکیه اسامی تمام دوستان و نزدیکان عروس را در کفش او می نویسند پس از پایان مراسم اسم هر کس پاک شده باشد آن را عروس بعدی می دانند.

کره :

در کشور کره رسم بر این است که زنان عهد می بندند که در برابر همسرانشان همیشه سکوت کرده و از دستورات آنها پیروی کنند بر این اساس عروسها باید در اولین روز زندگی مشترک سکوت اختیار کنند و حق ندارند کلمه ای حتی با همسرانشان صحبت کنند.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا