عروس

چگونه یک عروس جذاب شویم ؟!



عروس جذاب لزوما یک عروس خیلی زیبا با لباس های خیلی گران نیست. عموما وقتی به یک خانم عروس جذاب می گویند که در انتخاب اکسسوری های شب مراسم از لباس گرفته تا آرایش و زیورآلات دقت کرده باشد و البته انتخاب های متناسب با فرم بدن، رنگ پوست و اندام خود انجام دهد.

نکات طلایی برای تبدیل شدن به عروس جذاب

بدون نقص بودن در یک چنین شبی کار راحتی نیست و باید از مدتی قبل در مورد آن برنامه ریزی داشته باشید. مثلا اگر اضافه وزن دارید و برایتان مهم است که خوش فرم به نظر برسید حتما باید حداقل سه ماه قبل از مراسم رژیم بگیرید یا اگر مشکلات پوستی دارید کمی قبل از مراسم به پزشک مراجعه کرده یا از ماسک های طبیعی مفید استفاده کنید. این راه حل ها به میزان بیشتری شما را جذاب نشان خواهد داد و در بسیاری مواقع هم خرج زیادی ندارد فقط باید کمی حوصله داشته باشید و وقت بگذارید. در این مطلب ما شما را برای تبدیل شدن به یک عروس جذاب راهنمایی می کنیم.

لباس ، فاکتوری مهم برای عروس جذاب

لباس عروس شاید مهمترین فاکتور برای خانم ها در مراسم ازدواج باشد. همه خانم ها قبل از اینکه به مراسم ازدواج برسند در مورد لباس عروس در ذهن خود تصورات و رویاهای خاصی پرورانده اند. مثلا بعضی ها دوست دارند لباس پفی بپوشند و برخی به لباس های ساده تر علاقه بیشتری دارند. اما موقع مراسم ازدواج در خیلی مواقع بهتر است رویاهایتان را با واقعیت اندام و فرم بدنتان تطبیق دهید.

اهمیت انتخاب لباس عروس مناسب برای عروس جذاب

برخی خانم ها کمی قوز  دارند و یا اینکه اضافه وزن داشته و قسمت بازو و آرنج آنها حجیم است، این خانم ها بهتر است، لباس دکلته نپوشند چون این موضوع را در آنها تشدید خواهدکرد. بهترین لباس برای این فرم بدنی آستین کوتاه یا آستین حلقه ای است که شخص را جمع و جورتر نشان می دهد.

برای خانم هایی که پایین تنه بزرگی دارند، بهترین فرم لباس دامن کلوش یا پفی بوده که جزئیات اندام آنها را نشان نخواهد داد و ظاهرشان را خوش فرم تر می کند.

عروس خانم هایی که بالاتنه بزرگی دارند برای اینکه عروس جذابی باشند، بهتر است لباسی انتخاب کنند که نیم تنه آن تنگ و گنی بوده و پایین تنه پفی دارد. در مقابل خانم های لاغر که اضافه وزن نداشته و فرم باسن و شکم آنها بزرگ نیست، می توانند لباس های اندامی و یا ماهی شکل بپوشند.

عموما لباس های ساده و بدون زرق و برق و اندامی که البته خیلی تنگ نباشند به همه اندام ها می آید و ظاهر مناسبی به شخص خواهد داد. برای همین اگر فرم اندام معمولی دارید، می توانید از یک لباس عروس ساده بدون چین استفاده کنید که قطعا شما را بسیار جذاب خواهد کرد.

مطالب مرتبط =>

انتخاب مدل دامن لباس عروس بر اساس فرم بدن

انتخاب یقه مناسب با فرم بدن

لباسهای مناسب برای اندامهای مختلف

انتخاب لباس زیر مناسب

لباس زیر برای خوش فرم نشان دادن بدن بسیار مهم است. برای انتخاب لباس زیر اول از همه باید به فرم بدن و بعد از آن به مدل لباستان توجه کنید. اگر لباستان اندامی و تنگ است حتما باید از لباس زیری استفاده کنید که اندازه بود و سینه هایتان را بزرگتر یا کوچکتر نشان ندهد. برای شب مراسم ازدواج بهتر است از لباس زیری استفاده کنید که بندهای نامرئی داشته باشد به خصوص اگر لباستان دکلته است. حتی اگر انتخابتان دکلته نبود استفاده از لباس زیر بدون بند بهتر است چون برجستگی ناشی از آن از زیر لباس دیده نمی شود. از جاهایی خرید کنید که امکان تعویض داشته باشد تا هنگام پرو در صورتیکه دیدید با لباستان سازگار نیست، بتوانید آن را عوض کنید و مجبور به هزینه دوباره نشوید.

روی راه رفتن و نحوه برخورد با مهمان ها تمرین داشته باشید

در مراسم ازدواج عروس و داماد بیش از هر کس دیگری مرکز توجه هستند و برخورد آنها با مهمان ها در تبدیل شدن به یک عروس جذاب بسیار مهم است. نحوه تشکر از مهمان ها و تردد در سالن و یا حتی گرفتن دست داماد و گفتگو کردن با او ، همه زیر ذربین مهمان ها بوده و بعدا قطعا در مورد آن صحبت خواهند کرد. پس تا می توانید خونسرد و آرام باشید و با طمانینه حرف بزنید. به هیچ وجه نگذارید شرایط عروسی شما را عصبانی یا ظاهرتان را نگران کند همه این واکنش ها در دوربین و همچنین چشم مهمان ها ضبط شده و بعدا ممکن است باعث ناراحتیتان شود. لبخند را فراموش نکنید؛ لبخند زدن باعث افزایش جذابیت شما خواهد شد و نشان می دهد اعتماد به نفس بالایی دارید.

عروس و داماد بهتر است ورود به جمع مهمانان را تمرین کنند

برای عکسهای روز عروسی ژستهای مختلف را تمرین کنید

قبل از اینکه به مرحله عکاسی از مراسم برسید در مورد ژست های شیک و زیبا تحقیق کنید و یادتان نرود حتما تمرین هم داشته باشید. بهترین عکس ها آنهایی نیستند که در جاهای خاص گرفته شوند، عموما بعد از مراسم عکس هایی برایمان جذاب هستند که درعین سادگی حس و حال آن لحظه را به یاد ما می آورند. برای همین خیلی ها عکس های لحظه ای و ناگهانی را بیشتر دوست دارند تا عکس هایی که چند ساعت برای آن وقت گذاشته شده است . البته این موضوع با ژست خوب داشتن منافاتی ندارد. لبخند دایمی و صورت شفاف و برخوردهای شیک با مهمان ها در واقع بخشی از این ژست ها است که عکس های خیلی خوبی بوجود می آورد.

ژستهایی زیبا و مناسب را برای عکسهای روز عروسی تمرین کنید

عروس جذاب عروس لزوما قد بلند نیست

برخی فکر می کنند هر چه قد بلند تر باشی جذاب تر به نظر می رسی. البته ما انکار نمی کنیم که داشتن قد بلند می تواند یک مزیت و یک فاکتور جذابیت برای برخی افراد باشد اما خانم های با قد متوسط و حتی کوتاه هم می توانند با انتخاب لباس و کفش مناسب جذاب به نظر برسند. اگر قد کوتاه یا متوسطی دارید، پوشیدن یک کفش پنج تا ده سانتی شما را خوش فرم تر نشان می دهد اما در سایز پاشنه کفش افراط نکنید چون علاوه بر اینکه راه رفتن را برایتان سخت می کند، کفش های با پاشنه خیلی بلند کمر را قوزدار هم نشان می دهد و بدن را به سمت جلو متمایل خواهند کرد که این شکل خوشایندی ندارد.

برای جلوگیری از یک چنین مشکلی پاشنه کفش را متوسط در نظر بگیرید و در کنار آن صاف و با سینه جلو راه بروید این فرم راه رفتن علاوه بر اینکه شما را قد بلند تر نشان می دهد، بیانگر اعتماد به نفس بالا هم خواهد بود.

آرایش مناسبی داشته باشید

برای آرایش سر و صورت قبل از اینکه به دنبال مد روز باشید به این فکر کنید با چه شیوه آرایشی جذاب تر به نظر می رسید اینکه الان آرایش خلیجی یا لایت و غیره مد است دلیل نمی شود که شما هم حتما این مدلی صورت خود را آرایش کنید. عموما آرایش های ساده و لایت جذاب تر و شیک تر هستند و ظاهر باکلاس تری به عروس می دهند. استفاده از سایه های پررنگ و یا رژگونه های اکلیلی و با رنگ های خیلی تند مدت زیادی است که کمتر استفاده می شود و فقط اقوام خاصی از این شیوه آرایشی استفاه می کنند.

قبل از مراسم برای تست پیش آرایشگرتان بروید و رنگ های مختلف را روی صورتتان امتحان کنید و بهترین ترکیب رنگی را پیدا کرده و همان را برای مراسم ازدواج استفاده کنید. استفاده از مژه مصنوعی و تاتو کردن ابروها فقط بستگی به فرم صورت هر شخص دارد و لزوما همه نباید از آن استفاده کنند. اگر مژه های نسبتا خوبی دارید از مژه مصنوعی استفاده نکنید.

آرایش ملایم مناسبترین آرایش برای عروس جذاب

رنگ موها در عروس جذاب شدن موثر است

رنگ موها در ظاهر هر فردی بسیار موثر است. برخی عروس خانم ها شب ازدواجشان موها را بلوند یا شرابی و یا قهوه ای می کنند، برخی هم رنگ مشکی موهایشان را تغییر نمی دهند. انتخاب هر یک از این شیوه ها فقط به این بستگی دارد که چه رنگی بیشتر به صورتتان می آید. اگر با موهای مشکی جوانتر و جذاب تر به نظر می رسید اصلا لزومی ندارد برای مراسم ازدواج رنگ آنها را تغییر بدهید. یا اگر قبلا موهای رنگ کرده داشته اید و مطمئن هستید، زیباتر خواهید شد رنگ کردن آنها هیچ ایرادی نخواهد داشت.

در استفاده از زیورآلات افراط نکنید

سرویس طلا و برخی زیورآلات دیگر مثل انگشتر و گوشواره ظاهر جذابی به خانم ها می دهد. اما برخی خانم بر طبق رسم و رسوم یا احیانا نشان دادن طلا و جواهری که همسرشان خریده است، اصرار دارند همه آنها را در شب عروسی استفاده کنند. زیورآلات زمانی می توانند ظاهر شما را جذاب و شیک کنند که به اندازه استفاده شده و البته سایز آنها هم متناسب با فرم صورت و بدن باشد.

مثلا اگر در طول دوران نامزدی ده تا النگو و یا چند تا گردنبند هدیه گرفته اید اصلا لزومی ندارد همه آنها را استفاده کنید. بر عکس آویزان کردن یک گردنبند ظریف به همراه حلقه و ساعت بسیار شیک تر بوده و ظاهرتان را باکلاس تر نشان می دهد. اگر نگران هستید اقوام شوهرتان ناراحت شوند که چرا هدایای آنها را استفاده نکرده اید می توانید رسما و در حضور همه از آنها تشکر کرده و قدر شناسی کنید.

رنگ زیورآلات باید متناسب با رنگ پوستتان انتخاب شود خانم هاییکه پوست تیره دارند، بهتر است از طلای زرد استفاده نکنند و زیورآلات طلا سفید یا ترکیبی از طلا سفید و طلای زرد برای آنها مناسب تر است. در مقابل خانم هایی که پوست سفیدی دارند، طلای زرد جلوه دیگری به پوستشان خواهد داد.

مطلب مرتبط => قواعد خرید طلا متناسب با رنگ پوست و مو

کیف بخشی از یک عروس جذاب

انتخاب کیف و استفاده از آن در شب مراسم برای خیلی خانم ها فاکتور مهمی است و سعی می کنند دنبال گران ترین و شیک ترین آن بروند. برای انتخاب کیف مناسب چند مسئله مهم را فراموش نکنید اول اینکه کیف عروس باید کوچک و جمع جور باشد. استفاده از کیف های با رنگ تیره و یا رنگ های قرمز و سبز و آبی چندان جالب به نظر نمی رسد. در عوض یک کیف کوچک کرم یا عسلی یا سفید می تواند ظاهر جذاب تری به شما بدهد. برای انتخاب کیف بهتر است از نوع بدون بند آن استفاده کنید.

انداختن کیف روی دوش در شب عروسی خیلی جذابتان نخواهد کرد. برای عروس جذاب بودن کیف هم فاکتور مهمی است.

مطلب مرتبط => انتخاب مناسب برای کیف عروس

تاج و تور عروس

تاج و تور قطعا اکسسوری هایی بسیار مهم در جذابیت عروس هستند. اگر می خواهید یک عروس جذاب و شیک به نظر برسید در انتخاب تاج و تور وسواس به خرج دهید و لزوما نیاز نیست تاج گران بخرید ولی استفاده از یک تاج ظریف و با مهره های براق و زیبا روی موهایتان قطعا شما را شبیه پرنسس ها خواهد کرد.

مطلب مرتبط => انتخاب تاجی مناسب برای عروس

دسته گل عروس

انتخاب دسته گل عموما توسط آقا داماد انجام می شود ولی به این معنی نیست که عروس خانم نمی تواند در مورد آن نظر بدهد. انتخاب گل های رز قرمز یا سفید یا ترکیبی از هر دو به همراه تعداد کمی رز آبی در کنار هم در دستان عروس خانم جلوه ای بسیار زیبا ایجاد خواهد کرد و البته در زیبایی عکس ها تاثیر مستقیم دارد.

مطلب مرتبط => نکاتی برای انتخاب دسته گل عروس

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا