اکسسوری

برای خرید ست ساعت عروس و داماد این نکات را به یاد داشته باشید!

در لیست خرید عروس و داماد قسمتی هم به خرید ساعت عروس و داماد اختصاص دارد که بهتر است پیش از خرید حتما اطلاعاتی راجع به ساعت و برندهای مختلف کسب کنید.



خرید عروسی برای بعضی افراد جزو شیرین ترین قسمتهای پیش از عروسی محسوب می شود و البته برای بعضی نیز عذابی بالاتر از خرج و مخارج قبل و بعد از عروسی نیست. در هر صورت خرید عروسی جزو رسم و رسوماتی است که وجود دارد. در لیست خرید عروس و داماد قسمتی هم به خرید ساعت عروس و داماد اختصاص دارد که اگر ساعت شناس نیستید پیشنهاد ما به شما بالا بردن سطح آگاهیتان پیش از خرید ساعت است.

ساعت عروس و داماد خریدی مفید و کاربردی

ممکن است شما جزو افراد ساعت شناس و ساعت باز باشید و اصلا خودتان کلکسیونی از ساعتهای مختلف داشته باشید، پس در این قسمت از لیست خریدی راحت و بی دردسر خواهید داشت و احتمالا این قسمت از خرید برای شما بسیار هیجان انگیز نیز خواهد بود. اما اگر اهل خرید ساعت و استفاده از ساعت نیستید باید بگویم حال که خرید ساعت عروس و داماد در سبد خریدهای عروسیتان قرار دارد بهترین فرصت است که این اکسسوری زیبا را در استفاده روزانه و یا مهمانی ها بگنجانید، زیرا ساعت علاوه بر نشان دادن وقت، تکمیل کننده تیپ شما است مخصوصا برای آقای داماد که اکسسوری های محدودی برایش وجود دارد.

خرید ست ساعت عروس و داماد

نگاهی به پیشینه ساعت

عده ای اختراع ساعت را یه بابلی ها نسبت می دهند و عقیده دارند که گذاشتن اساس عدد ۶۰ در ساعت را آنها پایه گذاری کرده اند و آن را پایه تقسیمات ساعت قرار داده اند. از طرفی دیگر هرودوت که به عنوان تاریخ نویس باستان شناخته می شود اعتقاد دارد که اختراع ساعت از سمت کلدانی و سومری ها است و قدمتی بیش از ۵ هزار سال قبل از میلاد مسیح دارد. اما ساعتهای امروزی که به صورت ۲۴ ساعتی است از قرن ۱۵ میلادی مورد استفاده قرار گرفته است.

پایه گذار و مخترع ساعت بابلی ها بودند

انواع ساعت موجود در بازار

ساعتها در انواع مختلفی وجود دارند، از مدلهای مکانیکی ( که از قدیم حضور دارند ) گرفته تا مدلهای جدید الکترونیکی و اتمی. ساعت های اتمی دقیق ترین ساعتهای شناخته شده در جهان است که اساس کار آن به وسیله سیگنالهای رادیویی است و در طول شبانه روز به صورت خودکار تنظیم می شوند.

خرید ست ساعت عروس و داماد

ساعت هم مانند دیگر اجناس موجود در بازار آنقدر تنوع در مدل و برند پیدا کرده است که اگر ساعت شناس خوبی نباشید کمی انتخاب و خرید برایتان دشوار خواهد شد. بیایید با جواب دادن چند سوال پیش رویم تا بتوانیم انتخاب و خرید راحت تری داشته باشیم :

اول از همه بودجه مورد نظرتان برای خرید ست ساعت عروس و داماد را تعیین کنید.

بعد از آن مشخص کنید این ستی که می خرید برای استفاده روزانه و محل کار می خواهید و یا ساعتی برای استفاده از مهمانی ها و مکانهای رسمی می خواهید.

تصمیم دارید که ساعت عروس و داماد با هم ست باشد و یا اینکه می خواهید انتخابهای متفاوت از هم داشته باشید ؟!

قبل از خرید ساعت بودجه تان را تعیین کنید

تفاوت ساعت مخصوص آقایان و خانمها

برای دستهای ظریف خانمها معمولا بهترین انتخاب ، ساعتهایی با صفحه دایره، بیضی و یا قاب کوچک مستطیل است. در صورتی که شما دستانی با انگشتان کشیده دارید می توانید ساعتهایی با بند پهن انتخاب کنید. برای دستان کوچک و بسیار ظریف ساعتهایی که دارای بندهای باریک با تزئینات نگینی است بسیار مناسب است و ساعتی با بند نقره نیز گزینه خوبی برای این افراد است.

معمولا ساعت با بندهایی که تزئینات مختلف دارند برای عروس خانمها بسیار مناسب است.

ساعتهایی با بند باریک مناسب دستهای ظریف خانمها است

ساعتهای مردانه معمولا دارای صفحه ای مربع ، مستطیلی و دایره ای بزرگ هستند زیرا با دستهای بزرگ و درشت آقایان هماهنگی پیدا کند و جلوه زیباتری داشته باشد.

ساعتهایی با صفحه بزرگ جلوه بیشتری بر روی دست مردان دارد

راههای شناسایی ساعت اصل از تقلبی

اگر شما بودجه زیادی را برای ساعت اختصاص داده اید میتوانید ساعتی از برندهای معروف را انتخاب کنید. معمولا ساعت های برند دارای نمایندگی و فروشگاهای مشخصی در سراسر کشور هستند که شما میتوانید با جستجویی در اینترنت آدرس و تلفن این نمایندگی ها را پیدا کنید. بعد از خرید از این نمایندگی حتما سری به سایت برند ساعتی که در دست دارید بزنید و شناسنامه و شماره سریالی که در شناسنامه ساعت قید شده را در سایت وارد کنید تا مطمئن شوید که ساعت مربوط به همان کمپانی است. این نکته را فراموش نکنید که تمام ساعتهای برند و مارک دار دارای شناسنامه و گارانتی هستند و باید به هنگام خرید ضمانت نامه مهر شده توسط فروشگاه را از فروشنده درخواست کنید. یک ساعت اصل همیشه لوگو برندش داخل صفحه ساعت و پشت آن حک می شود.

بر روی صفحه ساعت و پشت آن لوگو برند حک شده است

درباره ساعت بیشتر بدانید:

انواع مختلف ساعتهای ضدآب را بشناسید

شناخت ساعتهای ضد آب مختلف

اگر شما به دنبال ساعتی می گردید که ضد آب باشد بهتر است از این نکته با خبر باشید که ساعتهایی با درجه مقاومت مختلفی در برابر آب وجود دارند که این اطلاعات را متناسب با نوع مصرفتان باید از فروشنده سوال بکنید.

ساعتهایی معروف به مقاوم در برابر آب ساعتهایی هستند که در برابر رطوبت هوا و ریخته شدن آب باران و یا چند قطره آب به طور اتفاقی مقاوم هستند.

ساعتهایی با مقاومت در آب با عمق ۳۰ متر، درواقع ساعتهایی هستند که اگر به طور اتفاقی در آب بیفتند برایشان اتفاقی نخواهد افتاد ولی از نوع ساعتهایی نیستند که مناسب شنا کردن باشند.

اگر ساعتی نیاز دارید که با آن بتوانید در استخرهای کم عمق شنا کنید میتوانید از انواع ساعتهایی که در عمق ۵۰ متر مقاومت دارند، انتخاب کنید.

ساعتهایی که مقاوم در عمق ۱۰۰ ، ۲۰۰ و ۱۰۰۰ متر هستند به ترتیب مناسب شنا در قسمتهای عمیق و شیرجه زدن، غواصی در دریا و غواصی در اقیانوس هستند.

پیشنهاد ساعت برای پوستهای حساس

ساعتهایی که بند چرمی و یا پلاستیکی و یا روکش کروم دارند معمولا درونشان نیکل وجود دارد که مناسب افراد با پوستهای حساس نمیباشد. اگر حساسیت پوستی شما بسیار زیاد است پیشنهاد ما به شما انتخاب ساعتهایی از جنس طلا و یا تیتانیوم است.

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا