آرایش عروس

مهم ترین نکات آرایش عروس برای زیباترین عروس سال



شب عروسی مهمترین و خاص ترین شب زندگی هر دختر خانمی است. در میان همه مقدمات و کارهایی که برای عروسی انجام می شود انتخاب آرایشگاه و رعایت نکات آرایش عروس از همه مهمتر است. چون عکس های به یادگار مانده از این شب سال های زیادی دیده شده و اگر باب میل عروس خانم نباشد، همیشه از این موضوع ناراحت و غمگین خواهد بود. برای اینکه آرایش بی نقص و عالی داشته باشید، قبل از هر چیز باید یکسری نکات را رعایت کنید که در ادامه به آنها شاره می کنیم.

مهمترین نکات آرایش عروس

آرایش عروس قطعا یک آرایش غلیظ و مد روز نیست. آرایش عروس قبل از هر چیز توجه به ویژگی های ظاهری شخص و از همه مهمتر رنگ پوست عروس خانم است. با شناخت رنگ پوست قطعا مواد آرایشی و کرم پودر و سایر لوازم دیگر تغییرخواهند کرد. مثلا برای شخصی که پوست تیره و یا گندمی دارد و شخصی که پوستش سفید است از یک رنگ کرم و یا رژ گونه استفاده نمی کنند. تناسب رنگ پوست با رنگ لوازم آرایشی نشان دهنده مهارت و تبحر آرایشگر است و نتیجه آن دقیقا پایان کار مشخص می شود.

با ما همراه باشید تا با نکات آرایش عروس آشنا شوید.

نوع پوست و ارتباط آن با نکات آرایش عروس

آرایش عروس به عوامل دیگری هم بستگی دارد. یکی از این نکات آرایش عروس که البته بسیار پر اهمیت هم هست، نوع پوست بوده که می توان چرب خشک و یا معمولی باشد. افرادی که پوست چرب دارند، نباید از کرم و لوازم آرایشی خیلی چرب استفاده کنند چون باعث می شود، پوست صورتشان براق شده و شکل و شمایل بدی بگیرد. در مقابل خانم هایی که پوست خشک دارند باید زیرسازی خیلی خوبی انجام دهند یعنی پوست را مرطوب کرده و سپس از لوازم آرایشی با درصد چربی بیشتر استفاده کنند تاخشکی پوست جبران شده و ظاهر آن پوسته پوسته به نظر نرسد. آرایش عروس جذاب خیلی زیاد به مراقبت و نگهداری از پوست دارد.

نکات آرایش عروس برای چشم و لبها

خیلی ها معتقد هستند، داشتن لب و چشم های زیبا نود درصد زیبایی محسوب می شود و افرادی که از این موهبت برخوردار هستند، زیباتر به نظر می رسد البته این نظر درست است ولی می توان با شناخت حالت لب ها و چشم ها و انتخاب آرایش مناسب برای آنها نواقص موجود را رفع کرده و لب و چشم را زیباتر جلوه داد. مثلا افرادی که لب ها باریک با به اصطلاح قیطانی دارند باید خط رژ قطورتری بکشند یا خانم هایی که چشم هایی ریزی دارند باید روی چشم هایشان بیشتر کار کنند. افرادی که چشم های درشت و لب های قلوه ای دارند، نباید خیلی روی آنها کار کنند چون چهره شان تصنعی می شود. آرایش عروس ملایم برای این مدل صورت مناسب تر است.

نکات آرایش عروس برای چشم و لبها

برای روز عروسی به فکر ابتکار نباشید

یک عروس زیبا لزوما یک عروس عجیب و غریب نیست. یعنی سعی نکنید برای شب عروسی رنگ ها و مدل های جدید برای آرایش صورت و یا موهایتان امتحان کنید. اتفاقا ما توصیه می کنیم چند هفته قبل از مراسم به سراغ آرایشگرتان بروید و از او بخواهید مدلی که مد نظرتان است را روی صورتتان پیاده کند تا نتیجه کار را ببینید. این کار باعث می شود، بدون استرس ایرادها و نواقص کار را دیده و اگر لازم باشد آن را اصلاح کنید. برعکس اگر بخواهید در روز مراسم تازه راههای مختلف را امتحان کنید چیزی جز استرس نصیبتان نخواهد شد. ضمن آنکه عموما خانم ها می دانند چه مدل مو و چه رنگ آرایشی به صورتشان آید. به خودتان اعتماد داشته باشید.

هیچ کس غیر از خودتان نمی داند با چه مدل آرایشی زیباتر می شوید. هیچ وقت اختیار تام و کامل به آرایشگر ندهید و در تمام مراحل از او بخواهید نظراتتان را اعمال کند.

نکاتی برای ابروهای عروس

یکی از فاکتورهای موثر در آرایش عروس ابروها هستند. ابروها به طور کلی نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت ایفا می کنند و هر چقدر ابروها کامل تر و بی نقص تر باشد، زیبایی بیشتری به شخص می دهند. یک روز قبل از مراسم ابروهایتان را اصلاح کنید. برای اصلاح ابروها به سراغ تراشیدن و یا مدل ها عجیب و غریب نروید. هر مدلی که در همه سال های مجردی انجام می دادید و به صورتتان می آمد همان را پیاده کنید. برخی آرایشگرها برایشان فرقی ندارد ابروها چه مدلی هستند و در اولین قدم دست به تیغ می برند. این بدترین کاری است که می توانید با ابروهایتان انجام دهید. اگر واقعا ابروهای پر پشت و خوبی دارید اصلا آن را نازک نکرده و دست به تیغ نبرید.

گاهی برخی خانم ها ابروهای ناقص و یا خیلی کم پشتی دارند که بهتر است قسمت هایی از آن تراشیده شده و به جای آن از مداد ابرو استفاده شود اما در اکثر مواقع نیازی به این کار نیست مگر آنکه نواقص ابرو خیلی زیاد و شدید باشد.اگر میخواهید یک زیبایی بی نقص داشته باشید حتما در نکات آرایش عروس به ابروها اهمیت بیشتری بدهید.

موهای مصنوعی را فراموش کنید

آرایش عروس لزوما استفاده از موها و یا مژه مصنوعی نیست. در بسیاری از مواقع موهای طبیعی خانم ها جواب کار را می دهد. اگر موهایتان خیلی کوتاه است و می بینید این مدل کوتاهی صورتتان را زیبا کرده به سراغ موی مصنوعی نروید. موهای مصنوعی کاملا مشخص هستند و هر چقدر هم حرفه ای کار شوند از دور هم نشان می دهند که طبیعی نیستند. موهای طبیعی خودتان را می توانید با توجه به طول آن آرایش کنید. اگر موهای بلندی دارید که دیگر نیازی به فکر کردن هم ندارد یک مدل زیبا برای آن انتخاب کرده و فکر استفاده از موهای مصنوعی را از سرتان بیرون کنید.

عموما موهای مصنوعی برای خانم هایی توصیه می شود که نواقصی در موهای خود دارند مثلا موهایشان خیلی کم پشت است یا در برخی جاها دچار ریزش شده است. در این موارد ایرادی ندارد که از موهای مصنوعی استفاده کنید و البته کاملا هم لازم است.

مطلب مرتبط => انواع مدل مو بر اساس فرم صورت

عموما موهای مصنوعی برای خانم هایی توصیه می شود که نواقصی در موهای خود دارند

آرایش با رنگ پاش چطور است؟

در سال های اخیر روش های جدیدی برای آرایش صورت ابداع شده است و آرایشگران تلاش کرده اند تماس دست را با صورت مشتری کاهش دهند. یکی از این راهها استفاده از رنگ پاش است یعنی با استفاده از اسپری کرم پودر و مواد آرایشی را روی پوست صورت می پاشند. استفاده از این روش باید توسط افراد حرفه ای انجام شود و در صورتی که آرایشگر تبحر کافی نداشته باشد، ممکن است پوست صورت موج دار و چند رنگ به نظر رسیده و آرایش یکنواختی بدست نیاید. استفاده از مواد آرایشی مرغوب و البته متناسب به رنگ و جنس پوست هم در نتیجه کار اثر مستقیم دارد. که هم خودتان و هم آرایشگر باید به آن توجه کنید.

طراحی رو بدن عروس، آری یا نه ؟!

طراحی روی بدن و یا تاتو کردن در سال های اخیر بین جوانان رواج پیدا کرده است و طرح های بسیار متنوعی هم مد شده است. برخی عروس خانم ها علاقه دارند برای شب مراسم ازدواجشان یک یا چند تا از این طرح ها را روی بدنشان بکشند. خب البته این موضوع کاملا سلیقه ای است ولی از آنجایی که شب عروسی خاص ترین شب زندگی هر خانمی به حساب می آید باید در انتخاب نوع و تعداد نقش و نگارها و تصاویری که می خواهید روی بدتان بکشید، دقت کنید. این تصویر نباید خیلی بزرگ و یا حجیم باشد و شلوغ کاری هم نشود. در کنار آن اگر واقعا به این کار علاقه دارید، بهتر است یک طرح خاص و شیک را انتخاب کنید.

نقش های ظریف و کوچک برای یک چنین شبی مناسب تر هستند و البته تناقضی هم با آرایش عروس جذاب ایجاد نمی کنند. نقش و نگار کشیدن روی بدن می تواند با جواهرات و زیورآلات دیگر هم انجام شود. مثلا برخی خانم ها دوست دارند با  مهره ها و قطعات جواهرات قیمتی روی بدنشان این نقش ها را درست کنند البته برای این کار حتما باید از افراد متبحر کمک بگیرند چون نقش و نگار کشیدن روی بدن با سنگ های قیمتی سخت تر از تاتو کردن است و البته هزینه خیلی بیشتری هم دارد.

نکات آرایش عروس و اهمیت به ناخن ها

در سال های اخیر مانیکور کردن و طراحی ناخن ها خیلی مد شده است و برخی خانم ها علاقه دارند، ناخن های دایمی و کاشته شده داشته باشند. انتخاب یک چنین ناخن هایی کاملا سلیقه ای است اما برای اینکه دستهای جذاب تری داشته باشید لزوما نباید ناخن های کاشته شده و بلند را انتخاب کنید.در نکات آرایش عروس دو نکته بسیار مهم برای ناخن ها وجود دارد: اول از همه به حال و شکل دستها و ناخن های آن دقت کنید و بعد به سراغ رنگ پوست دستهایتان بروید همه اینها باید با مدل ناخن کاشته شده و رنگ لاک متناسب باشند.

انتخاب ناخن های بلند اصلا به برخی انگشتان نمی آید و آنها را واقعا زشت می کند. اگر می بینید که ناخن بلند مناسب دستتان نیست مدل ناخن های کوتاه را انتخاب کرده و رنگ لاک متناسب با پوست دستتان را هم استفاده کنید. عموما برای دستهایی که پوست تیره دارند باید از رنگ های لاک خیلی تیره و یا لایت استفاده کنند و رنگ های وسط خیلی مناسب این دستها نیستند. در مقابل دستهای با پوست سفید و شفاف هر نوع رنگ لاکی را می پذیرند و محدویتی نخواهند داشت. استفاده از نقش و نگار روی ناخن هم نباید به افراط باشد.

شلوغ کاری و زیاده روی در این کار فقط باعث می شود پول بیشتری خرج کنید و در مقابل دستتان هم برای شب عروسی زیبا نباشد. از قبل چند طرح ظریف و ساده را انتخاب کرده و در روز عروسی همان ها را اجرا کنید و به دنبال طرح های عجیب و غریب نباشید.

در سال های اخیر مانیکور کردن و طراحی ناخن ها خیلی مد شده است و برخی خانم ها علاقه دارند، ناخن های دایمی و کاشته شده داشته باشند.

سفید کردن دندان ها

درست است که سفید کردن دندانها هیچ ربطی به نکات آرایش عروس ندارد. اما ما به شما می گوییم زیبایی آرایش صورت رابطه مستقیم با شکل و شمایل دندان ها و سفیدی آنها دارد. هر چقدر هم آرایش شیک و جذابی داشته باشید اما موقع خندیدن دندان هایتان زرد و کج و معوج دیده شوند، نتیجه معکوس خواهید گرفت. اگر دندان هایتان زرد است و یا نواقصی دارد که موقع خندیدن دیده می شوند قبل از هر چیز این مشکل را برطرف کنید. به دندان هایتان برسید و آنها را اگر می توانید سفید کنید و اگر خرابی و شکستگی قابل مشاهده ای دارد اولویت را برای رفع نقص آنها بگذارید.

آرایش عروس با موهای باز و یا بسته؟!

اینکه شب مراسم ازدواجتان بخواهید موهای باز و یا بسته داشته باشید به دو عامل بستگی دارد، اولین عامل که مهمتر است اینکه چه مدلی به صورتتان می آید و دومی هم سلیقه و خواست خودتان است. گاهی سلیقه و خواست شما با مدلی که به صورتتان می آید، تفاوت دارد. در این حالت باید مدلی که به صورتتان می آید را انتخاب کنید و به دنبال نوآوری نباشید. برخی خانم ها صورت گرد و تپلی دارند، برای این مدل صورت موهای بسته قشنگتر است و زیبایی صورت را بهتر نشان می دهد اما خانم هایی که صورت لاغر و استخوانی دارند، بهتر است موهایشان را باز بگذارند تا لاغری صورت کمتر به چشم بیاید. باز بودن موها در واقع حجم صورت را بیشتر می کند و برای صورت های لاغر مناسب تر است.

باید مدلی که به صورتتان می آید را انتخاب کنید و به دنبال نوآوری نباشید.

آرایش عروس جذاب و رنگ موها

لزوما شب مراسم ازدواج نباید موهایتان را رنگ کنید. برخی خانم ها با رنگ موهای خودشان زیباتر و جوان تر به نظر می رسند. در این مواقع به سراغ رنگ کردن موها یا مش آنها نروید چون همانطور که گفتیم شب مراسم ازدواج وقت امتحان و تست کردن چیزهای جدید نیست اما اگر همیشه موهای رنگ شده داشته اید و می دانید چه رنگی بیشتر به صورتتان می آید، همان رنگ را برای موهایتان استفاده کنید.

در آخر هم نکته خیلی مهم رسیدگی به سلامت و شادابی پوست است که این کار را باید حداقل سه ماه قبل از مراسم آغاز کنید. استفاده از ماسک های طبیعی و میوه ها به عنوان ماسک علاوه براینکه به پوست آبرسانی می کند بسیاری از نواقص و مشکلات پوستی را هم برطرف خواهد کرد و البته هزینه زیادی هم ندارد.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا