ماه عسل

همه آنچه که باید در رابطه با سفر ماه عسل بدانید



ماه عسل به عنوان یک سفر رویایی و خاص برای همه عروس و دامادها شناخته می شود. سفری که شاید از مدت ها قبل برای آن برنامه ریزی کرده و تدارک ببیند. قطعا این سفر یک سفر معمولی نیست و باید همه چیز آن از انتخاب هتل گرفته تا هزینه های خورد و خوراک و خرید و بسیاری دیگر از قبل تعیین شود.

سفر ماه عسل فرصتی برای استراحت و شناخت یکدیگر

برگزاری یک سفر ماه عسل عاشقانه و خاص الزاما نیاز به هزینه سنگین و زیاد ندارد بلکه فقط کافیست کمی خوش ذوق و با انگیزه باشید. رفتن به یک سفر کوتاه با کسی که قرار است تا مدت ها در کنار آن زندگی کنید، واقعا هیجان انگیز است و البته می تواند استرس آور هم باشد. اگر تا قبل از این سفر، سفر دیگری با هم نرفته اید احتمالا چیزهایی در رفتار و عملکرد طرف مقابلتان شما را شگفت زده خواهد کرد چون همانطور که از قدیم گفته اند سفر آدم ها و زیر و روی آنها را بهتر نشان می دهد. پس باید خودتان را برای هر چیزی آماده کنید.سفر ماه عسل فرصت بسیار خوبی برای خستگی در کردن است.

رگزاری یک سفر ماه عسل عاشقانه و خاص الزاما نیاز به هزینه سنگین و زیاد ندارد بلکه فقط کافیست کمی خوش ذوق و با انگیزه باشید.

 به خود و همسرتان فرصت رفع خستگی بدهید

بهترین ماه عسل لزوما سفری نیست که شما همه روزهای آن در گشت و گذار باشید. در واقع بهترین کار این است که شرایط خود و همسرتان را در نظر بگیرید. سفر بعد از عروسی برای رفع خستگی و بازیابی انرژی برای یک شروع مجدد است.

عروس و داماد لازم است یک یا دو روز اول را فقط استراحت کنند تا بتوانند بقیه روزهای سفر را سرحال و با نشاط به تفریح بپردازند. اگر دیدید همسرتان روز اول سفر را  فقط قصد دارد، بخوابد و یا تلویزیون تماشا کند اصلا متعجب یا عصبانی نشوید در واقع او دارد انرژی از دست رفته اش را بازیابی می کند تا در روزهای بعد حال بهتری داشته باشد. این مورد بیشتر در آقایان دیده می شود. البته راه دیگر هم انتخاب مقصد سفر است یعنی جایی را انتخاب کنید که خیلی از محل زندگیتان دور نباشد تا مجبور نباشید مدت زیادی را قبل و بعد از رسیدن به مقصد در راه باشید و خستگیتان بیشتر شود.

بهترین ماه عسل لزوما سفری نیست که شما همه روزهای آن در گشت و گذار باشید.

واقع بین باشید و دست از رویاهایتان بکشید

شاید در فیلم های عاشقانه تصویری که شما از سفر بعد از عروسی در ذهن دارید با واقعیت همخوانی نداشته باشد. زندگی شما فیلم نیست و همسرتان هم بازیگر نیست که در تمام مدت سفر برای شما نقش بازی کند و حالت عاشقانه بگیرد. بنابراین باید واقع بین باشید و در نظر بگیرید همسرتان یک انسان معمولی است با همه نیازهای یک انسان عادی. همسرتان در طول سفر نیاز دارد که بخوابد و یا حتی ساعاتی را تنها باشد. همیشه هم نباید قربان صدقه شما برود. حتی ممکن است لازم شود با خانواده اش تماس گرفته و جویای حال آنها شود این موضوع نباید ناراحتتان کند و فکر کنید به شما بی توجه است.

در واقع باید توجه داشته باشید، سفر بعد از عروسی علاوه بر اینکه برای رفع خستگی است باید زمینه شناخت بیشتر طرفین و درک آنها از روحیات یکدیگر هم بشود. مثلا در این سفر شما بیشتر با ساعات خواب همسرتان و عادات غذایی و رفتاری آن آشنا خواهید شد. هر چقدر هم که قبل از عروسی با هم در ارتباط بوده باشید به اندازه سفر نمی تواند به شما شناخت بدهد. برای همین فرصت را غنیمت بشمرید و این سفر را زمینه ای برای درک بیشتر و زندگی بهتر قرار دهید.

احتمال بروز بیماری را جدی بگیرید

تمام سفرها ممکن است با یک مشکل پیش بینی نشده مواجه شود مثلا اینکه خود یا همسرتان بیمار شوید. در این شرایط نباید استرس گرفته و یا اینکه عصبی شوید. کارهای قبل عروسی ممکن است شما را ضعیف کرده باشد و بعد ازمراسم به دلیل کاهش انرژی ضعف و بیماری و خستگی بر شما غلبه کند. اگر در یک چنین شرایطی قرار گرفتید هرگز گلایه و شکایت نکنید و همسرتان را مقصر جلوه ندهید. بعضا دیده شده مثلا آقایان گفته اند چه عجله ای بود می توانستیم دو ماه دیگر به سفر برویم یا اینکه از بس که حرص و جوش زدی حالا مگه چی بود یه عروسی بود دیگه.

برخی حرف ها در برخی موقعیت ها هرگز فراموش نمی شوند و همیشه به یاد می مانند. بنابراین اگر خدایی نکرده در سفر دچار بیماری شدید صبر و حوصله به خرج دهید و یکی دو روز اول را استراحت کنید تا روزهای بعد بتوانید به تفریح بپردازید.

اگر با همسرتان دعوا کردید غصه نخورید

شاید تصور کنید در بهترین ماه عسل نباید حتی یک اختلاف نظر بین زن و شوهر بوجود آید و هر دو در هر شرایطی باید به یکدیگر چشم بگویند. ولی واقعیت اینطور نیست. مسائل مختلفی ممکن است در این سفر باعث اختلاف نظر شما و همسرتان شود.

کاری که باید انجام دهید این است که تحت هر شرایطی خونسردیتان را حفظ کنید و عصبانی نشوید. این سفر اولین سفر بعد از عروسی است و ممکن است رفتارهایی در طرف مقابلتان بینید که انتظارش را ندارید و این موجبات ناراحتی شما را فراهم کند. اگر موضوعی پیش آمد که شما را ناراحت کرد، اول از همه قبل از مطرح کردن آن به خودتان فرصت فکر کردن بدهید. به این موضوع فکر کنید این سفر فقط و فقط برای یکبار در زندگی شما و همسرتان اتفاق می افتد برای همین سخت نگیرید و حساسیت ها را کنار بگذارید و به خواسته همسرتان هم اهمیت بدهید.

هزینه ها از دستتان خارج نشود

اینکه سفر ماه عسل فقط یکبار اتفاق می افتد و نباید خسیس باشیم به معنی این نیست که بی گدار به آب بزنید و حساب و کتاب از دستتان خارج بشود. در هر صورت شما در یک شهر غریب و یا حتی در یک کشور دیگر هستید و دسترسی به پول شاید برایتان مشکل و یا حتی غیر ممکن باشد.

برای مخارجتان حد و حدودی در نظر بگیرید و اگر بودجه محدودی دارید حتما در انتخاب تفریحات و غذاها و رستوران هایی که می روید، دقت داشته باشید. مراکز خرید همیشه وسوسه کننده هستند. وارد شدن به این مراکز ممکن است به اندازه خرج یک سفر برایتان هزینه به بار بیاورد. بنابراین بهترین راه این است که پولتان را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را در کارت جداگانه ای بگذارید و هنگام بیرون رفتن همه کارت ها را با خود نبرید و فقط همان مبلغی را خرج کنید که در برنامه ریزی آن را پیش بینی کرده اید.

قبل از سفر ماه عسل همه چیز را روشن کنید اینکه چقدر بودجه خرید دارید و چقدر می توانید برای خورد و خوراک هزینه کنید در همه این موارد به توافق برسید تا دچار مشکل نشوید و البته کدورتی هم بوجود نیاید. البته خانم ها هم بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکل شرایط و بودجه همسرشان را در نظر بگیرند.

اینکه سفر ماه عسل فقط یکبار اتفاق می افتد و نباید خسیس باشیم به معنی این نیست که بی گدار به آب بزنید و حساب و کتاب از دستتان خارج بشود.

منتظر رفتارهای پیش بینی نشده باشید

اغلب کسانی که معتقدند سفر بعد از عروسی بهترین ماه عسل دنیا برایشان بوده است این سفر را فقط یک سفر عاشقانه تعریف نمی کنند بلکه شناخت طرفین از هم و رویارویی با واقیعت های شخصیتی هر یک، بخش مهمی از آن به حساب می آید. مثلا ممکن است در این سفر همسرتان را ساکت تر و کم حرف تر از قبل ببینید و یا اینکه بر عکس خیلی پر انرژی تر و فعال تر به نظر برسد. در برخی موارد حساسیت های او را بیشتر حس خواهید کرد و متوجه می شوید به برخی مسائل توجه زیادی می کند، اینها ممکن است، شما را ناراحت و متعجب کند که البته طبیعی است. فلسفه ماه عسل و هر سفر دیگری در واقع شناخت طرفین از هم و درک عمیق تر از خواسته های طرف مقابلتان است.

ممکن است آب و هوا باب دل شما نباشد

هر چقدر هم هواشناسی را چک کنید و با برنامه قبلی بلیط بگیرید، ممکن است در روز سفر هوا تغییر کرده و شما را غافلگیر کند، برای همین اگر در زمستان یا پاییز سفر می کنید حتما داشتن چند لباس متفاوت را فراموش نکنید ضمن اینکه نباید تغییر آب و هوا شما را ناراحت و نگران کند. سعی کنید از شرایط موجود لذت ببرید و  بهترین ماه عسل را برای خودتان رقم بزنید و حساسیت نداشته باشید.

سفر ماه عسل ارزان یا گران

برخی عروس و دامادها فکر می کنند، بهترین ماه عسل سفری است که برایش زیاد خرج کنند و یا اینکه در بهترین هتل و با بهترین غذاها و خرید آغاز شده و به پایان برسد. واقیعت در واقع این نیست و بهترین ماه عسل زمانی رقم می خورد که اولا برنامه ریزی شده بوده و با بودجه طرفین سازگاری داشته باشد و سفر ماه عسل ارزان و گران اصلا تضمین کننده شادی و خوشبختی نیست و نباید ملاک قرار بگیرد.

مهمترین چیزی که باید در این مسافرت دو نفره در نظر بگیرید آرامش خاطر خودتان و همسرتان است و اینکه نگذارید مسائل پیش پا افتاده باعث کدورت شود. سفر ماه عسل ارزان هم می تواند به بهترین سفر زندگیتان تبدیل شود اگر به شناخت خوبی از خودتان و طرف مقابلتان رسیده باشید و برای حرف دیگران ارزش قایل نشوید.

بهترین ماه عسل سفری است که برایش زیاد خرج کنند و یا اینکه در بهترین هتل و با بهترین غذاها و خرید آغاز شده و به پایان برسد.

وسایل لازم برای سفر ماه عسل

در این قسمت قصد نداریم لیست وسایل لازم برای سفر ماه عسل را ارئه دهیم فقط قصد ما این است که بگوییم، برای این سفر حتما بسته به تعداد روزهای سفر و جایی که قرار است، بروید و آب و هوای آن وسایل مورد نیاز را همراه داشته باشید و قبل از آن حتما یک چک لیست تهیه کند و مطابق با چک لیست ساکتان را جمع کنید تا چیزی از قلم نیفتد و در طول سفر دچار استرس نشوید. کیف پول و کارت های بانکی و شناسایی خودتان را دم دست و جای امنی بگذارید و همه کارت ها و پول را هم در یک کیف جا ندهید و آنها را به چند قسمت تقسیم کنید. این کار باعث می شود در صورت گم شدن یک کیف همه پول و مدارکتان از دست نرود.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا