داماد

راهنمایی برای برگزاری یک جشن عروسی ایرانی ایده آل



شاید تصور داشتن یک مراسم ازدواج بدون نقص و برنامه ریزی شده آن هم از نوع یک عروسی ایرانی و در عین حال شیک و امروزی در شرایط فعلی کمی سخت به نظر برسد و خانم ها و دختران جوان خیلی بیشتر از آقایان به این موضوع و حواشی آن فکر کنند.

همه آنچه که درباره یک جشن عروسی ایرانی باید بدانید

دختر خانم ها عموما وقتی نامزد می کنند و تصمیم می گیرند مراسم ازدواج و عروسی داشته باشند از ماهها قبل شروع به برنامه ریزی کرده و برای هر نکته و جزئیات ظریف آن طرح و نقشه دارند. یک سوالی که ممکن است، اینجا مطرح شود اینکه آیا آقایان هم به اندازه خانم ها نسبت به مراسم ازدواجشان حساسیت دارند و یا اینکه کلا برایشان علی السویه است؟ واقعیت این است که مردان هم بر خلاف ظاهرشان به این مراسم و جزئیاتش فکر می کنند و دوست دارند جشنی آبرومند و بدون نقص داشته باشند. شاید در بررسی و توجه به جزئیات با خانم ها متفاوت فکر کنند ولی در نهایت تمایل دارند اگر قرار است، مراسمی برگزار شود به بهترین شکل باشد.

نکاتی که داماد در جشن عروسی ایرانی باید رعایت کند

شب عروسی برای مردان هم مانند زنان بهترین و مهمترین شب زندگیست و اینکه تصور کنید، این شب فقط مخصوص عروس خانم ها است، سخت در اشتباهید چون واقعا اگر مردان نخواهند و یا شما آنها را در برنامه ریزی شریک نکنید قطعا نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت.

در ادامه برای اینکه آقایان بتوانند ذهنشان را مرتب کرده و با دید بهتری به برنامه ریزی بپردازند، نکات مهم غیر قابل چشم پوشی در برگزاری جشن عروسی ایرانی را به آنها یادآوری می کنیم تا مانند یک مرد باهوش و زیرک هر آنچه را که لازم است، فراهم کنند.

 مراسم ازدواج دو طرف دارد!

عروس و داماد هر دو باید اول از همه به این فکر کنند که این مراسم متعلق به هر دو نفرشان است و هر دو باید از برگزاری این مراسم خوشحال و راضی باشند.برای آقایان باید قبل از هر کسی نظرات همسرشان برای اجرای برنامه مهم باشد و نباید هیچ نظری بر نظر عروس خانم ارجحیت داشته باشد. این اولین قدم تمرین همسرداری است و زنان این روزها را هرگز فراموش نمی کنند. البته شاید بگویید بعضی عروس خانم ها شرایط همسرشان را در انتخاب جزئیات عروسی در نظر نمی گیرند در این گونه موارد باید قبل از هر اقدامی در مورد بودجه و توانایی خود با عروس خانم به توافق برسید و بعد به سراغ انتخاب مقدمات مراسم بروید این کار باعث می شود انجام کارها با کمترین استرس و اضطراب همراه باشد.

خودتان را فراموش نکنید

اینکه می گوییم آقا دامادها به نظر همسرشان احترام بگذارند و دل آن را بدست آورند به این معنی نیست که کلیه خواسته ها و سلایق خودشان را فراموش کرده و از یاد ببرند. اتفاقا مراسم عروسی جشنی است که باید رضایت عروس و داماد هر دو در آن تامین شود وگرنه به هیچ وجه جذاب و شادی آور نخواهد بود. البته یک نکته مهم را هرگز فراموش نکنید برای اعمال سلیقه و نظرتان هیچوقت با عروس خانم بحث و جدل نکنید این بحث و جدل ها می تواند به کدورت و کینه و دلخوری تبدیل شده و مراسم ازدواج را برای هر دو نفرتان تلخ کند. بهترین راه صحبت کردن در مورد همه جزئیات قبل از مراسم است. وقتی سر همه چیز توافق کردید، اقدام به تهیه مقدمات کنید و یکدفعه به سراغ کارها نروید چون این کار قطعا غافلگیرتان می کند.

در مورد چیزهای شخصیتان هم از عروس خانم نظر بخواهید

برخی آقا دامادها فکر می کنند مثلا خرید کفش و یا کت و شلوار و سایر اکسسوری های مخصوص داماد نیاز به نظرخواهی از عروس خانم ندارد. اتفاق ما می گوییم در مورد جزئی ترین و ریزترین موارد هم از همسرتان نظر بخواهید و او را در انتخابتان شریک کنید. این کار باعث می شود از همان ابتدای زندگی احساس صمیمیت و امنیت و احترام بین شما به وجود آمده و سلیقه هر دو نفر در مسائل رعایت شود. کت و شلوار دامادی خصوصا یک انتخاب فردی نیست این لباس خاص ترین لباس زندگی هر مردی است و باید علاوه بر در نظر گرفتن بودجه سلیقه عروس خانم هم در آن لحاظ شود. البته آقایان یادتان نرود که خانم ها به خاطر توجه بیشتر به جزئیات می توانند در انتخاب این وسایل به شما کمک خوبی داشته باشند.

نکاتی که داماد در جشن عروسی ایرانی باید رعایت کند

ساقدوش در یک جشن عروسی ایرانی مهم است ؟!

ساقدوش داشتن در بین دامادهای ایرانی و کلا در عروسی ایرانی شاید خیلی عمومیت نداشته باشد ولی واقعا انجام آن به مراسم جذابیت خاصی داده و آن را متفاوت می کند. اگر تصمیم گرفتید، ساقدوش داشته باشید حتما همه چیز را با آنها هماهنگ کنید در انتخاب لباس و کفش و همینطور سایر اکسسوری ها برای آنها نظر بدهید و برکارشان نظارت کنید. اگر قرار شد برنامه خاصی داشته باشند در جریان جزئیات کار آنها قرار بگیرید تا مغایر با فرهنگ و خواست عروس و خانواده اش نباشد. به همه چیز به طور کلی دقت کنید. داشتن ساقدوش فقط انتخاب چند مرد با لباس های همشکل نیست بلکه فلسفه و برنامه خاصی باید پشت آن باشد تا جذابیت آن حفظ شود. برای انتخاب ساقدوش حتما با همسرتان هم مشورت کنید و نظر او را هم بپرسید تا در خوشحالی و علایق شما شریک شود.

ساقدوش داشتن در بین دامادهای ایرانی و کلا در عروسی ایرانی شاید خیلی عمومیت نداشته باشد

به ظاهرتان بیش از هر زمان دیگری توجه کنید

توجه به ظاهر و آراستگی فقط مخصوص شب عروسی نیست و یک مرد و داماد جذاب و شیک پوش قبل از اینکه به برند لباس و کفش و ساعت دقت کند به آراستگی موها و صورت و همچنین نظافت و رایحه بدنش توجه خواهد کرد. اما در مورد آقا دامادها قضیه جدی تر و مهم تر است. از یک آرایشگاه از قبل وقت بگیرید و توقعات خودتان را از پیرایش سر و صورت با او در میان بگذارید. همه کار را به دست آرایشگر نسپارید. گاهی آرایشگرها فقط به مد روز توجه می کنند و ظاهر و شان و تیپ و عقیده داماد را در نظر نمی گیرد و نتیجه گاهی خیلی وحشتناک می شود. برای اینکه دچار این استرس نشوید حتما به آرایشگر بگویید که چه توقعی دارید و چه چیزهایی شما را ناراحت می کند.

سورپرایز عروس خانم را فراموش نکنید

سورپرایز هم از آن دسته آدابی است که وارد عروسی ایرانی شده و هیچ دختری نیست که از سورپرایز خوشحال نشود. این سورپرایز می تواند یه هدیه خاص باشد و یا دعوت از افراد مورد علاقه عروس خانم و یا حتی برگزاری یک شو جالب و تماشایی. انتخاب سورپرایز بستگی به بودجه و خواست داماد دارد اما نکته ای که باید حتما به آن توجه کنید سلایق و فرهنگ عروس و خانواده او است انتخاب سورپرایز نباید به درگیری و ناراحتی و کدورت تبدیل شود.

سورپرایز هم از آن دسته آدابی است که وارد عروسی ایرانی شده و هیچ دختری نیست که از سورپرایز خوشحال نشود.

در انتخاب مهمان ها دقت کنید

انتخاب و دعوت از مهمان ها می تواند سبب تنش و یا بهم خوردن مراسم عروسی شود به خصوص اگر این مهمان ها خانم باشند. مثلا هیچ وقت به ذهنتان نرسد که دوستان دختر قبلی خودتان را دعوت کنید یا اگر ازدواج مجدد شما است اقوام و وابستگان همسر قبلی به هیچ عنوان نباید در لیستتان قرار بگیرند. این کار توهین به همسرتان محسوب شده و می تواند روابط شما را برای همه عمر تیره و تار کند. در انتخاب مهمان ها و تعداد آنها با همسرتان مشورت کنید و در این مورد به توافق کامل برسید تا بعدا مشکلی در سرو غذا و پذیرایی بوجود نیاید. مهمان ها باید با فرهنگ و سنت های هر دو خانواده همخوانی داشته باشند. اگر دوستانی دارید که با نوع مراسم عروسیتان تطابق ندارند در یک دورهمی کوچک دیگر پیوندتان را با آنها جشن بگیرید.

در انتخاب ماشین عروس سخت گیر نباشید

اینکه یک ماشین عروس خیلی گران قیمت را گل بزنید واقعا تاثیری در شادی شما نخواهد داشت. به اندازه بودجه خودتان عمل کنید. اگر ماشین خوبی دارید که می توانید به عنوان ماشین عروس از آن استفاده کنید به دنبال کرایه ماشین نباشید ولی اگر رانندگی بلد نیستید، می توانید یک ماشین مطابق با بودجه تان به همراه راننده کرایه کنید. نکته مهم این که حتی الامکان راننده از بین اقوام و آشنایان نباشد. شب عروسی می تواند آبستن دلخوری های زیادی باشد از همان ابتدا بگذارید حریم خصوصیتان حفظ شود.

اینکه یک ماشین عروس خیلی گران قیمت را گل بزنید واقعا تاثیری در شادی شما نخواهد داشت.

قبل از هر کاری یک چک لیست تهیه کنید

تهیه کردن چک لیست برای کارهایی که باید انجام دهید، باعث می شود استرس کمتری داشته باشید و برای هر کار برنامه جداگانه ای بریزید. چک لیست در واقع نوشتن تمامی امور لازم و جزیی روی کاغذ است و بعد از اینکه هر کدام را انجام دادید، روی آن خط بکشید. این کار بسیار به شما آرامش می دهد و کم شدن یکی یکی کارها حس خوبی در شما ایجاد خواهد کرد. تهیه چک لیست را به همراه همسرتان انجام دهید و چک لیست های جداگانه نداشته باشید. برنامه ریزی مراسم عروسی مخصوصا یک عروسی ایرانی کاری تیمی است و نه عروس و نه داماد نمی توانند کارها را به تنهایی انجام دهند. در این چک لیست امور مهمتر را در اولویت انجام بگذارید.

همیشه جایی برای تاخیردر نظر بگیرید

شما نمی توانید همه اتفاقات را پیش بینی کنید. ترافیک، خراب شدن ماشین، بیماری و هزار مانع پیش بینی نشده دیگر می تواند انجام کارها را به تاخیر بیندازد. برای اینکه تا قبل از مراسم همه کارها انجام شود مثلا اگر به نظرتان پیدا کردن آرایشگاه خوب یک هفته زمان می برد برای آن دو هفته در نظر بگیرید که اگر به هر دلیل مشکل پیش آمد از برنامه تان عقب نیفتید. برای سایر کارها هم به همین روال عمل کنید.

خودتان را خیلی خسته نکنید

اینقدر در گیر کارهای عروسی نشوید که شب دامادی حس و حالتان تمام شده باشد. برای آن شب و شادیهای آن انرژی جداگانه ای ذخیره کنید. در بین تدارک مقدمات مراسم سفر هم بروید و به تفریح هم بپردازید تا خستگی از تنتان خارج شود و برای روز مراسم سرحال و پر انرژی باشید.

جایی برای رویدادهای غیرقابل پیش بینی بگذارید

تصور اینکه همه کارها مطابق با برنامه پیش برود واقعا خوب است اما همیشه هم اینطور نمی شود و اتفاقات پیش بینی نشده ای ممکن است به شما استرس وارد کند. خودتان را برای یک چنین اتفاقاتی آماده کنید و جایی برای آنها باز بگذارید تا شوکه و عصبی نشده و تمرکزتان تحت شعاع قرار نگیرد.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا