لباس عروس

مدل دامن لباس عروس را بر اساس تیپ اندامتان انتخاب کنید

یکی از آیتم های مهم در انواع مدل لباس عروس، پائین تنه یا مدل دامن لباس عروس است. طراحی شکل دامن، به نوعی مدل لباس عروس را تعیین می کند.



یکی از آیتم های مهم در انواع مدل لباس عروس، پائین تنه یا مدل دامن لباس عروس است.  طراحی شکل دامن، به نوعی مدل لباس عروس را تعیین می کند. و البته نوع مدل لباس هم بستگی به نوع تیپ بدن شما خواهد داشت.

با شناخت اندامتان راحت تر مدل دامن لباس عروس تان را انتخاب کنید

برای انتخاب یک مدل لباس عروس باید خیلی تلاش کنید. مدل لباس ها، نوع یقه، انواع آستین ها، و نوع پارچه های استفاده شده برای دوخت لباس از معیارهایی هستند که باید به دقت مورد بررسی قرار دهید. همچنین لباس عروسی که انتخاب می کنید علاوه بر هماهنگی با ذوق و سلیقۀ شخصی، باید با نوع تیپ بدنتان، مکان برگزاری مراسمتان و فصلی که مراسم در آن برگزار خواهد شد، متناسب و هماهنگ باشد.

مدل دامن لباس عروس –  برش A :

در این نوع مدل ها، بالاتنۀ لباس تا کمر را پوشش داده و از کمر به پائین تا انتهای دامن، پهن تر و گشادتر شده و در نهایت به شکل حرف A لاتین در می آید.

مدل دامن لباس عروس

مدل دامن لباس عروس

این مدل دامن به شکلی معجزه آسا برای همۀ انواع تیپ های بدنی مناسب است. همچنین این مدل دامن برای عروس خانم هایی که دوست دارند تن خور لباسشان در شب مراسم راحت باشد و نیز کسانی که به لباس های کلاسیک علاقمندند، بهترین گزینه است. مدل برشA می تواند استتار مناسبی باشد برای خانم هایی که ران های پهنی دارند.

جنس پارچه ای که برای دوخت دامن لباس عروس –  برش A – انتخاب می شود، با توجه به نوع تیپ بدنی عروس متفاوت خواهد بود.

با لباس عروس که دارای این نوع برش دامن است، استفاده از تور حریر بلند (مدل کاتدرال) یا کوتاه (مدل شاپل) بر روی سر میتواند جلوۀ زیباتری به آن ببخشد؛ در این صورت حتی اگر لباس عروس، مدل لباس پرنسسی هم نباشد،با این تور می تواند خود را کاملاً یک پرنسس واقعی احساس کند.

جنس پارچه ای که برای دوخت دامن برش A انتخاب می شود، با توجه به نوع تیپ بدنی عروس متفاوت خواهد بود.

البته کارشناسان معتقدند بهتر است اندازۀ این تور حداکثر تا نوک انگشتان بوده و بیش از آن نباشد.

چهره های سرشناس در لباس عروس با دامن برش A

یکی از مشهورترین چهره هایی که از این مدل لباس در عروسی خود استفاده کرده است، کیت میدلتون عروس ملکۀ انگلیس است. آنجلینا جولی بازیگر سرشناس هالیوودی و امل علم الدین همسر جرج کلونی نیز این نوع لباس را برای مراسم ازدواج بر تن داشتند.

آنجلینا جولی بازیگر سرشناس هالیوودی و امل علم الدین همسر جرج کلونی نیز این نوع لباس را برای مراسم ازدواج بر تن داشتند.
بهتر است لباس عروس هایی که مدل دامن برش A دارند در مراسم هایی پوشیده شوند که قرار است در فضاهای باز یا سالن های بزرگ برگزار شوند. برای سالن های کوچک تر و فضاهای بسته بهتر است از نوع یقۀ دکلتۀ پشت استفاده کنید.

برای سالن های کوچک تر و فضاهای بسته بهتر است از نوع یقۀ دکلتۀ پشت استفاده کنید.

انواع مدل های لباس عروس با دامن برش A :

دامن برش A با انواع مدل های لباس عروس هماهنگ و متناسب است.

به ویژه در ترکیه این برش دامن بسیار محبوب عروس خانم ها و معمولاً نخستین انتخاب آنهاست. انواع مدل لباس های بنددار، دنباله دار، دکلتۀ پشت، آستین بلند یا آستین کوتاه می توانند با این برش دامن طراحی و دوخته شده و لباسی زیبا را پدید آورند.

دامن برش A با انواع مدل های لباس عروس هماهنگ و متناسب است.

کدام نوع یقه ها با دامن برش A متناسب اند؟

از آنجا که انتخاب نوع یقه با بالاتنۀ بدن ارتباط مستقیم دارد، بهتر است با توجه به تیپ اندام صورت گیرد.

از آنجا که انتخاب نوع یقه با بالاتنۀ بدن ارتباط مستقیم دارد، بهتر است با توجه به تیپ اندام صورت گیرد.

طراحان حرفه ای بیشتر مدل یقۀ قلبی را با ترکیبی از یقه های دکلته یا یقۀ V پیشنهاد می کنند. خانم هایی که سینه های کوچک و شانه های پهن دارند، بهتر است از یقه های دکلته یا قایقی استفاده کنند. یقۀ V نیز مناسب خانم هایی است که سینه های بزرگ دارند؛ این یقه می تواند گردن آنها را هم بلندتر نشان دهد.

طراحان حرفه ای بیشتر مدل یقۀ قلبی را با ترکیبی از یقه های دکلته یا یقۀ V پیشنهاد می کنند.

دامن مدل پرنسسی :

در این نوع مدل ها، بالاتنۀ لباس بدن را تا کمر سفت و تنگ می پوشاند و از کمر به پائین، سرریز می شود؛ بر خلاف مدل برش A که به تدریج از کمر به پایین باز می شد، در مدل پرنسس، از کمر به پایین با یک شیب تند و به ناگاه باز می شود و تا پایین ادامه پیدا می کند. این نوع دامن برای پوشاندن و استتار ران های درشت و پهن، گزینه ای بسیار مناسب به شمار می رود.

در مدل پرنسسی بالاتنۀ لباس بدن را تا کمر سفت و تنگ می پوشاند و از کمر به پائین، سرریز می شود

نقطۀ شروع دامن پرنسس دقیقاً از میان بدن یعنی کمر شروع می شود. بنابراین در حال کلی این مدل لباس ها برای عروس خانم هایی مناسب است که علاقمند به جذابیت زیاد و جلب توجه هستند و رمانتیک بودن را دوست دارند.

این خانم ها باید دارای تیپ بدنی ساعت شنی یا مستطیل و یا گلابی شکل و دارای سینه های کوچک، کمر باریک و ران های درشت باشند.

خانم هایی که کمر پهن دارند برای انتخاب این مدل لباس، باید حتماً از گن استفاده کنند تا کمرشان باریک تر از آنچه که هست دیده شده و برای تن خور لباس، مناسب شود. بهرحال باید دقت کرد که این دامن از نقطۀ ثقل خود یعنی کمر، بالاتر نرود و پائین تر هم نیاید.

عروس خانم هایی که دست و بازوی آنها خیلی لاغر باشد هم می توانند با استفاده از انواع آستین های بلند، کوتاه یا آستین های موسوم به تراووکار که تا ساعد دست می رسند، این نقیصه را جبران کنند.

انواع مدل دامن لباس عروس با برش پرنسسی :

دامن مدل پرنسسی بر اساس برشی که در محدودۀ کمر ایجاد می شود، به دو نوع تقسیم می شود :

یکی مدل پرنسس تمام کمر که در آن دامن در ناحیۀ کمر از بالاتنه جدا می شود و دیگری مدل پرنسس کمر افتاده که در آن دامن در ناحیۀ بین کمر و ران یک برش خفیف و کوچک می خورد.

مدل پرنسس تمام کمر

انواع مدل های لباس عروس بر اساس برش دامن :

۱- دامن بدون دنباله که راسته و کاملاً دایره است.
۲- دامن با دنبالۀ بسیار کوچک که درازای آن شبیه به حرف U لاتین است.
۳- دامن با دنبالۀ بلند و بسیار بلند به دلخواه عروس.

مدل دامن برش ماهی :

این مدل را می توان مؤثرترین مدل در میان مدل های دامن لباس های عروس دانست.

به عبارت بهتر، برخی از مدل های دامن برش ماهی از نظر زیبایی شناسی چنان متقاعدکننده هستند که می توانند به همان اندازه کمال گرا باشند.

مدل برش ماهی به نام های دیگری مانند مدل عروس دریایی یا مدل ماهی نیز شناخته می شود.

مدل برش ماهی به نام های دیگری مانند مدل عروس دریایی یا مدل ماهی نیز شناخته می شود. این مدل به گونه ای است که تن خور آن تمام شکل بدن را به شکل کامل به نمایش می گذارد و به دو نوع تمام ماهی یا نیم ماهی تقسیم می شود.\

مدل برش ماهی مناسب چه اندامی است ؟

این مدل دامن برای خانم هایی مناسب است که دارای اندامی ظریف، کمری باریک، ران های درشت،شانه هایی پهن، قدی بلند و البته کمی جسارت باشند. بلندی قد برای پوشیدن این مدل لباس بسیار اهمیت دارد. بهتر است عروس خانم هایی این لباس را بر تن کنند که حداقل ۱۷۵ سانتی متر قد داشته باشند.

مدل دامن ماهی برای خانم هایی مناسب است که دارای اندامی ظریف، کمری باریک، ران های درشت،شانه هایی پهن، قدی بلند و البته کمی جسارت باشند

برش ماهی در مدل دامن لباس عروس نیز مانند مدل های برش A، پرنسسی و راسته، بر اساس دو نقطۀ کمر و دامن لباس عروس طراحی می شود و در واقع با پایین تنه بدن ارتباط پیدا می کند.

این مدل دامن را می توان با هر نوع مدل لباس مانند یقۀ دکلته، دکلتۀ پشت، آستین بلند، بنددار و انواع مدل های دیگر متناسب و هماهنگ کرد.

همچنین بهتر است با این مدل لباس ها حتماً از یک تور بلند حریر روی سر استفاده کرد تا زیبایی و جذابیت بیشتری ایجاد کند.

حتماً از یک تور بلند حریر روی سر استفاده کرد تا زیبایی و جذابیت بیشتری ایجاد کند.

دقت داشته باشید اگر لباس عروستان دارای دنبالۀ کوتاهی می باشد، بهتر است از توری برای روی سرتان استفاده کنید که چندان بلند نباشد و همین که تا آرنج ها برسد کافی است.

 اگر لباس عروستان دارای دنبالۀ کوتاهی می باشد، بهتر است از توری برای روی سرتان استفاده کنید که چندان بلند نباشد

البته بسته به نوع فصل و مکان برگزاری مراسمتان می توانید به جای تور از یک کلاه توری زیبا هم استفاده کنید.

البته بسته به نوع فصل و مکان برگزاری مراسمتان می توانید به جای تور از یک کلاه توری زیبا هم استفاده کنید.

لباس های دامن ماهی را بهتر است در مراسماتی که در فضای باز مثل باغ یا کنار ساحل برگزار می شود بر تن کنید.

کیم کاردشیان و هیلاری داف از چهره های سرشناس هالیوود هستند که در عروسی شان لباس مدل عروس دریایی بر تن داشتند.

انواع مدل های دامن برش ماهی :

۱- مدل تمام ماهی : مهم ترین ویژگی این مدل این است که تمام اندام را از بالاتنه تا زانوها می پوشاند و سفت به آن می چسبد و پس از قسمت زانو، مانند دُم عروس دریایی پهن و گشاد شده و تا دنبالۀ لباس ادامه پیدا می کند. این ویژگی باعث می شود تا بتوان این مدل را یک مدل ظریف و جذاب دانست. مدل تمام ماهی برای خانم هایی که دارای اندام تیپ ساعت شنی هستند، بسیار مناسب است.

مدل تمام ماهی
۲- مدل نیم ماهی : مدل نیم ماهی بسیار شبیه مدل تمام ماهی است با این تفاوت که در این مدل، پوشش لباس از بالاتنه تا زانو نیست؛ بلکه فقط تا روی ران ادامه پیدا می کند. از این جهت تحرک و راه رفتن عروس در این لباس بسیار ساده تر خواهد بود. مدل نیم ماهی برای خانم هایی مناسب است که دارای اندام تیپ مستطیل هستند و شانه های پهن، سینه های کوچک، کمر باریک و ران هایی نه چندان درشت دارند.

مدل نیم ماهی

مدل دامن امپراتوری یا روبدن

آیا تا به حال تصویر ساختمان امپایر استیت را دیده اید؟ این ساختمان یک بُرج ۱۰۲ طبقه تجاری است که در محله منهتن در شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

ساختمان امپایر استیت در طول سال‌ها به یکی از نمادهای کلان‌شهر نیویورک تبدیل شده‌ است. برج امپایر استیت از سال ۱۹۳۱ تا سال ۱۹۷۲ و تا پیش از ساخته شدن مرکز تجارت جهانی، بلندترین آسمان‌خراش در جهان محسوب می‌شد.

تمام این مطالب برای آن بود تا شما با جدیدترین مدل دامن لباس عروس آشنا شوید که شکل کلی آن بسیار شبیه نمای این ساختمان عظیم است. این مدل را مدل امپراتوری می نامند.

شکل کلی آن بسیار شبیه نمای این ساختمان عظیم است. این مدل را مدل امپراتوری می نامند.

در این مدل، محل اتصال دامن با بالاتنه لباس، از محدودۀ کمر نیست؛ بلکه از زیر سینه اتصال انجام می گیرد و دامن از محل اتصال، یکسره به سمت پایین سرازیر می شود. همچنین این مدل بر خلاف سایر مدل ها، بالاتنه را سفت و محکم در بر نمی گیرد و به نسبت گشاد و شل است و در واقع می تواند آسایش و راحتی عروس را در طول مراسم فراهم کند.

در این مدل، محل اتصال دامن با بالاتنه لباس، از محدودۀ کمر نیست

به طور کلی این مدل دامن لباس عروس ( مدل امپراطوری ) مناسب عروس خانم هایی است که قدشان کوتاه یا معمولی باشد و می تواند آنان را بلندتر از آنچه که هستند نشان دهد.

2 دیدگاه

2 Comments

  1. Pingback: لباس نامزدی چی بپوشیم ؟ / نکاتی که در انتخاب و خرید لباس نامزدی به شما کمک می کند

  2. Pingback: چگونه یک عروس جذاب شویم ؟! - جذابترین عروس سال - عروس زیبا

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا