لباس عروس

یقه لباس عروس چه باشد که با اندام عروس هماهنگ باشد !

یقه لباس عروس از آن جزئیات مهمی است که تا به حال کمتر راجع به آن و اهمیت انتخاب درست و صحیح آن صحبت شده است. انواع یقه در لباس عروس



یقه لباس عروس از آن جزئیات مهمی است که تا به حال کمتر راجع به آن و اهمیت انتخاب درست و صحیح آن صحبت شده است . در این مقاله سعی بر این شده که به صورت کامل اطلاعاتی مفید راجع به انواع یقه و اینکه هر یقه مناسب با چه تیپ اندامی است، داده شود.

آشنایی با انواع یقه لباس عروس :

یقه V:

این نوع یقه لباس عروس که شاید بیشترین و معروف ترین نوع یقه باشد، بسیار مورد پسند و انتخاب عروس خانم هاست. در این نوع، برش یقه از طرفین شانه ها به سمت پایین سینه به شکل حرف لاتین V امتداد دارد.

یقه لباس عروساهمیت یقه لباس عروس

مدل هایی که دارای این یقه هستند، سالها به عنوان مدل هایی جذاب و هیجان انگیز در دنیای مد مطرح بوده اند. اگر دوست دارید قدتان از آنچه که هستید بلندتر به نظر بیاید، بهتر است لباسی با این مدل یقه را انتخاب کنید.

هر چقدر عمق یقه به سمت پایین بیشتر باشد، شما قدبلندتر دیده خواهید شد.

 

این نوع یقه برای لباس عروس خانم هایی که دارای اندام تیپ ساعت شنی یا تیپ مستطیل هستند مناسب است. برعکس آنچه که فکر می کنید، این مدل یقه برای خانم هایی که سینه های بزرگ دارند هم مناسب است. البته باید اشاره کرد که این نوع یقه برای خانم هایی که سینه های کوچک یا حتی تخت دارند، زیبایی و جذابیت بیشتری خواهد داشت.

 یقه V برای لباس عروس خانم هایی که دارای اندام تیپ ساعت شنی یا تیپ مستطیل هستند مناسب است.

یقه های نوع V بنا به عمق و باز بودن با یکدیگر متفاوت خواهند بود؛ به عبارت بهتر بنا به میزان باز بودن، تنگ یا پهن و بنا به دکلته، معمولی و بنا به عمق برش، عمیق یا خیلی عمیق هستند. شما می توانید با توجه به مدل لباس، نوع پارچۀ لباس، مکان برگزاری مراسم، تیپ بدن و راحتی خودتان، یقۀ V مناسب لباس عروسی تان را انتخاب کنید.

انواع یقه V

یقه V تنگ :

وقتی دو سمت یقه از نزدیک ترین نقطه به گردن و از روی استخوان های ترقوه عبور کرده و از طرفین در وسط سینه به هم می رسند، یقه V تنگ پدید می آید که بنا به اندازۀ عمق و دکلته متفاوت است. اگر بخواهید یک عروس فوق العاده، بلندپرواز، جذاب و مرموز باشید و قصد داشته باشید در شب عروسی همۀ نگاه ها به شما جلب شود، می توانید این یقه را انتخاب کنید.

وقتی دو سمت یقه از نزدیک ترین نقطه به گردن و از روی استخوان های ترقوه عبور کرده و از طرفین در وسط سینه به هم می رسند، یقه V تنگ پدید می آید

یقه V گشاد :

هرچقدر دو سمت یقه از گردن دور باشد و از روی انتهای شانه ها رد شود، یقه گشادتر خواهد بود. با توجه به این که محدودۀ بالای سینه در این نوع یقه باز و بیشتر در معرض دید است، بسیار جذاب و خیره کننده خواهد بود.

هرچقدر دو سمت یقه از گردن دور باشد و از روی انتهای شانه ها رد شود، یقه گشادتر خواهد بود.

یقه V مخفی :

با دوختن قطعه ای حریر شفاف و نازک در فاصلۀ دو سمت یقه و پوشش دادن محدودۀ باز سینه با آن، یقه Vمخفی به دست می آید. در سال های اخیر این نوع یقه به خصوص در مدل های جدید بیشتر دیده می شود.

با دوختن قطعه ای حریر شفافا و نازک در فاصلۀ دو سمت یقه و پوشش دادن محدودۀ باز سینه با آن، یقه Vمخفی به دست می آید.

یقه V پشت :

یکی از زیباترین، آزادترین، هیجان انگیزترین و شیک ترین یقه هایی است که به تازگی وارد دنیای مد شده است. در واقع این نوع یقه، دکلته ای است در پشت لباس که جذابیت زیادی دارد و البته خود این یقه با توجه به عمق یا اندازۀ طرفینش انواع مختلفی خواهد داشت. خانم هایی که اندام مستطیل شکل یا اندام ساعت شنی دارند می توانند این یقه را گزینه ای مناسب بدانند.

در واقع این نوع یقه، دکلته ای است در پشت لباس که جذابیت زیادی دارد و البته خود این یقه با توجه به عمق یا اندازۀ طرفینش انواع مختلفی خواهد داشت.

چه جواهراتی را با یقه V می توان ست کرد؟

از آنجا که یقه V باز است، ست کردن انواع جواهرات با آن کار ساده ای خواهد بود. با این یقه می توان از زنجیرهایی که دور گردن پیچیده می شوند و یا گردنبندهایی در فضای دکلته به سمت پایین سینه آویزان می شوند استفاده کرد؛ زیرا باعث می شود که فرم و هویت یقه تحت الشعاع قرار نگرفته و به چشم بیاید. اگر تمایلی به استفاده از گردنبند ندارید، می توانید با جواهراتی کوچک تر و ساده تر مانند گوشواره یا انگشتر نیز استفاده کنید.

از آنجا که یقه V باز است، ست کردن انواع جواهرات با آن کار ساده ای خواهد بود.

چه مدل مویی مناسب یقه V است؟

با توجه به این که فضای گردن و سینه در این نوع یقه باز است، بهتر است از مدل موهایی استفاده کنید که باز و آزاد باشند یا روی سر جمع شوند؛ به خصوص اگر دکلتۀ شما باز باشد. در این صورت حتی با وجود باز بودن شانه ها و گردن، شکل یقه حفظ شده و زیر سایه و پوشش موها مخفی نخواهد شد.

با توجه به این که فضای گردن و سینه در این نوع یقه باز است، بهتر است از مدل موهایی استفاده کنید که باز و آزاد باشند یا روی سر جمع شوند؛ به خصوص اگر دکلتۀ شما باز باشد.

یقۀ قایقی :

این نوع یقه همانطور که از اسمش پیداست، یقه ای ظریف به شکل و فرم قایق است. یقه ای بسیار بسیار ظریف، راست، ساده و شیک. نام این یقه در اصل از عبارت فرانسوی Bateau گرفته شده است و البته انواع مختلفی دارد. یقۀ قایقی از یک شانه شروع شده و به صورت منحنی تا شانۀ دیگر امتداد می یابد و شکل نهایی آن به فرم قایق است.

این نوع یقه همانطور که از اسمش پیداست، یقه ای ظریف به شکل و فرم قایق است.
عمق این یقه از طرفین در پایین گردن به هم می رسد و به دلیل افکت خاصی که تولید می کند، برای کوچک تر نشان دادن پهنای شانه ها مناسب است. اگر طرفین یقه روی انتهای شانه قرار گیرد بالطبع عمق بیشتری خواهد داشت. حفره ای که در وسط یقه به وجود می آید نیز معیار دیگری است؛ به عنوان مثال، مدلی که به طور دقیق با خط شانه موازی نیست و به اندازه کافی توخالی است که از محدودۀ استخوان ترقوه خارج می شود، افکت شانه های پهن را ایجاد نخواهد کرد. حال اگر طرفین یقه داخل محدودۀ استخوان های ترقوه قرار گیرد، شانه ها پهن تر و البته ظریف تر به نظر می رسند.

یقه قایقی برای کوچک تر نشان دادن پهنای شانه ها مناسب است.
عمق یقۀ قایقی را می توان به دلخواه انتخاب کرد؛ میزان عمق حفرۀ آن بستگی به فاصلۀ آن از گردن دارد؛ هم می شود اندازۀ آن را به صفر رساند و هم می توان دکلته اش کرد.

یقۀ قایقی مناسب خانم هایی است که گردن و شانه های موزون و متناسب و خوش ترکیبی دارند زیرا نقطۀ ثقل این نوع یقه روی گردن و شانه هاست. خانم هایی که شانه های پهن و یا سینه های بزرگ دارند بهتر است از انتخاب یقۀ قایقی صرف نظر کرده و به جای آن مدل های دکلته را انتخاب نمایند. به طور کلی، خانم هایی که اندام تیپ گلابی دارند می توانند این نوع یقه را برای لباسشان انتخاب کنند.


یقۀ قایقی برای انواع مدل های آستین بلند، آستین کوتاه، آستین حلقه ای، و خلاصه انواع آستین ها می تواند مناسب باشد. اگر دستها و بازوهایتان خیلی چاق یا خیلی لاغر باشد، بهتر است از مدل های بدون آستین استفاده کنید.

چه جواهراتی را با یقۀ قایقی می توان ست کرد؟

اصلی ترین قاعده در انتخاب جواهرات با این نوع یقه آن است که هرگز نباید از گردنبند یا زنجیر استفاده کنید. به جای گردنبند می توانید از گوشواره های ظریف یا النگو بهره ببرید.

اصلی ترین قاعده در انتخاب جواهرات با یقه قایقی آن است که هرگز نباید از گردنبند یا زنجیر استفاده کنید.

چه مدل مویی مناسب یقۀ قایقی است؟

مهم ترین نکته در خصوص نوع آرایش و مدل موها با لباس یقه قایقی این است که به هیچ وجه نباید از مدل موهای باز و آزاد استفاده کرد؛ زیرا نقاط اصلی نمایش این یقه که گردن و شانه ها هستند، تحت الشعاع موها قرار گرفته و اجازۀ نمایش و دیده شدن یقه را نخواهند داد. بهترین گزینه، انتخاب مدل موهایی است که پشت یا بالای سر جمع می شوند. حتی می توانید موهایتان را با یک گل سر زیبا و ظریف تزئین کنید.

مهم ترین نکته در خصوص نوع آرایش و مدل موها با لباس یقه قایقی این است که به هیچ وجه نباید از مدل موهای باز و آزاد استفاده کرد؛

یقۀ دکلته :

این نوع یقه، بازترین نوع یقه است که از هرگونه بند و آستین عاری است و به نحوی طراحی شده که روی سینه می نشیند و آن را جذاب تر جلوه می دهد.

انواع یقۀ دکلته

یقۀ دکلتۀ راسته :

خطی صاف و ساده است که روی طرفین سینه قرار گرفته و حجم سینه ها را در بر می گیرد و می تواند جلوه ای از یک عروس معصوم و رمانتیک را نشان دهد. این نوع یقه مناسب عروس خانم هایی است که دارای اندام تیپ مستطیل شکل بوده، سینه های کوچک، گردن و بازوهای خوش ترکیب و شانه های پهن داشته باشند.

یقه دکلته زاسته خطی صاف و ساده است که روی طرفین سینه قرار گرفته و حجم سینه ها را در بر می گیرد و می تواند جلوه ای از یک عروس معصوم و رمانتیک را نشان دهد.

در اندام تیپ مستطیل شکل که محدودۀ باریکی کمر تقریباً نامشخص است، هر چقدر شانه ها بیشتر مشخص باشند، کمر نیز باریک تر دیده خواهد شد. خانم هایی که قد کوتاهی دارند می توانند با انتخاب نوع عمیق دکلتۀ مخفی، بلند تر از آنچه که هستند به نظر بیایند. همچنین خانم هایی که خیلی لاغر بوده و یا سینه های خیلی کوچک دارند نیز می توانند با انتخاب این نوع یقه وضعیت ظاهری خود را بهبود بخشند.

یقۀ دکلتۀ قلبی :

یقه ای است که نمای بالایی آن در محدودۀ سینه به شکل قلب است. لباس عروس هایی که دارای این نوع یقه هستند، اصطلاحاً یقه M یا مرغ دریایی نیز نامیده می شوند. یقۀ قلبی برای خانم هایی که مایلند لباس بازتر و جذاب تری داشته باشند، گزینۀ مناسبی خواهد بود.

یقه دکلته قلبی یقه ای است که نمای بالایی آن در محدودۀ سینه به شکل قلب است.
یقۀ دکلتۀ مخفی :

در سال های اخیر نوعی یقه جدید از ترکیب یقۀ دکلته قلبی و یقۀ قایقی به وجود آمده است که در آن با استفاده از حریر شفاف و بسیار نازک در محدودۀ بالای یقۀ دکلته تا نزدیک گردن و شانه ها، محدودۀ سینه پوشش داده شده است؛ به عبارت دیگر ترکیبی از دو نوع یقه در یک لباس به وجود آمده که می تواند برای عروس خانم هایی که علاقمند به نوآوری و انتخاب مدل های جدید هستند، جذاب باشد.

یکی از مزایای یقۀ دکلتۀ مخفی این است که خانم هایی که سینه های بزرگ دارند دیگر مجبور نیستند تمام شب در طول مراسم، مدام یقۀ دکلته خود را با دست بالا بکشند.

یکی از مزایای یقۀ دکلتۀ مخفی این است که خانم هایی که سینه های بزرگ دارند دیگر مجبور نیستند تمام شب در طول مراسم، مدام یقۀ دکلته خود را با دست بالا بکشند. اگر محدودۀ مخفی را که با تور شفاف کار شده با یک گردنبند بسیار کوچک و ظریف تزئین کنید، زیبایی و جذابیت شما در این لباس چشمگیرتر خواهد شد.

یقۀ دکلتۀ V :

این یقه نیز ترکیبی از دو نوع یقۀ V و یقۀ دکلته است؛ نه معصومیت رمانتیک یقۀ دکلته را دارد و نه هیجان انگیز بودن یقۀ V را. به عبارت دیگر، ترکیبی از هیجان و معصومیت را در بر دارد.

این یقه نیز ترکیبی از دو نوع یقۀ V و یقۀ دکلته است

چه جواهراتی را با یقۀ دکلته می توان ست کرد؟

با توجه به نوع طراحی یقۀ دکلته، گردن و شانه ها خارج از محدودۀ لباس و در معرض دید هستند. به همین جهت باید جواهراتی را انتخاب کنید که این دو نقطه را تحت تأثیر قرار ندهند. اگر بالاتنۀ لباستان دارای تزئینات سنگ یا جواهر است، حتماً سعی کنید از حداقل جواهر مانند یک گردنبند یا زنجیر ظریف و کوچک استفاده کنید. اگر لباستان فاقد این تزئینات است، کافی است از یک گردنبند درشت تر استفاده کنید.

 اگر بالاتنۀ لباستان دارای تزئینات سنگ یا جواهر است، حتماً سعی کنید از حداقل جواهر مانند یک گردنبند یا زنجیر ظریف و کوچک استفاده کنید.
به طور کلی گردنبند، جواهری متناسب با یقۀ دکلتۀ قلبی است. اما در یقۀ دکلتۀ V زنجیرهایی که به دور گردن می پیچند بهترین انتخاب هستند. با توجه به عدم وجود آستین در لباس های دارای این نوع یقه ها، می تواند از النگو و انگشتر نیز استفاده نمایید. در یقه های دکلتۀ مخفی نیز می توان از یک گردنبند ساده استفاده کرد.

چه مدل مویی مناسب یقۀ دکلته است؟

با توجه به آزاد بودن گردن و شانه ها در مدل های دارای یقه دکلته، انتخاب مدل موی متناسب و هماهنگ با آن کار ساده ای نخواهد بود. می توانید مدلی را برگزینید که موهایتان از یک طرف روی شانه تان بریزد و یا از مدل هایی استفاده کنید که جمع و جورترند و پشت سر بسته می شوند. برای تزئین بیشتر موهایتان می توانید گل سری ظریف یا تاجی کوچک بر سر بگذارید.

با توجه به آزاد بودن گردن و شانه ها در مدل های دارای یقه دکلته، انتخاب مدل موی متناسب و هماهنگ با آن کار ساده ای نخواهد بود.

یقۀ مربع :

وقتی دو طرف یقه از دو سمت گردن و از روی استخوان های ترقوه، مستقیم به سمت پایین بیایند و با خطی صاف در روی سینه به هم برسند، یقۀ مربع پدید می آید؛ شکل کلی این نوع یقه مانند مربعی است که از یک طرف باز است. یقه مربع هایی که عمق بیشتری در ناحیۀ سینه داشته باشند، گردن را بلندتر و بارک تر نشان می دهند. بهتر است خانم هایی که سینه های بزرگ دارند از انتخاب لباس هایی با این نوع یقه صرف نظر کنند.

وقتی دو طرف یقه از دو سمت گردن و از روی استخوان های ترقوه، مستقیم به سمت پایین بیایند و با خطی صاف در روی سینه به هم برسند، یقۀ مربع پدید می آید

یقۀ U :

این نوع یقه نیز چنانچه از نامش پیداست، به شکل حرف U لاتین است. عمق یقه به دلخواه قابل تغییر است. در لباس های مدل یقۀ U استخوان های کتف کاملاً در معرض دید است و به همین جهت، گردن بارک تر و بلندتر از حد معمول به نظر خواهد آمد. این نوع یقه لباس عروس برای خانم هایی که سینه های کوچک و اندام ورزشکاری دارند، گزینۀ مناسبی خواهد بود. همچنین خانم هایی که سینه های بزرگ دارند می توانند با انتخاب یقه های عمیق نوع U جذاب تر به نظر برسند.

این نوع یقه نیز چنانچه از نامش پیداست، به شکل حرف U لاتین است
یقۀ هالتر :

این نوع یقه از پشت گردن به دور آن بسته شده و گردن را در بر می گیرد و از استخوان های ترقوه دور است. این مدل بیشتر یادآور بالاتنۀ مایوهای شناست. طراحی خاص یقه باعث جلب نگاه به قسمت بالای لباس شده و شما را قد بلندتر نشان خواهد داد. لباس های دارای یقۀ هالتر مناسب خانم هایی است که سینه های کوچک، شانه های پهن و بازوهای خوش ترکیبی داشته باشند. بنابراین خانم هایی که دارای بالاتنۀ درشت و یا بازوهای چاق هستند و یا قد بلندی دارند، بهتر است از انتخاب این لباس ها صرف نظر کنند.

یقه هالتری از پشت گردن به دور آن بسته شده و گردن را در بر می گیرد و از استخوان های ترقوه دور است.
یقۀ پزشکی :

این یقه که آن را یقۀ راسته یا یقۀ بلند نیز می نامند، تمام محدودۀ سینه و قسمت پایین گردن را به طور کامل پوشش می دهد. بنابراین باعث می شود گردن، پهن تر به نظر بیاید. این نوع یقه برای خانم هایی مناسب است که دارای گردن و شانه های باریک بوده و صورتی کشیده دارند. بهتر است خانم هایی که گردنی پهن و کوتاه دارند هرگز لباسی با این نوع یقه را انتخاب نکنند و یقه های دکلته گزینۀ مناسب تری برای آنان خواهد بود. گردنبندهای ساده و شیک می توانند به جذابیت و زیبایی شما در این لباس بیفزایند.

یقه پزشکی که آن را یقۀ راسته یا یقۀ بلند نیز می نامند، تمام محدودۀ سینه و قسمت پایین گردن را به طور کامل پوشش می دهد.
یقۀ گردنی :

این نوع یقه دارای ویژگی ها و مشخصات یقه های نوع V و دکلتۀ قلبی و به عبارت دیگر، ترکیبی از هر دو است. این یقه در سال های نه چندان دور بسیار مورد توجه بود اما هنوز هم عروس خانم هایی هستند که به این نوع یقه ها علاقمندند. لباس های دارای یقۀ گردنی مناسب خانم هایی است که دارای اندام تیپ گلابی هستند و البته شانه های آنان را پهن تر نشان خواهد داد که موجب ایجاد تعادل در پایین تنه و بالاتنۀ آنان می شود.

یقه گردنی  دارای ویژگی ها و مشخصات یقه های نوع V و دکلتۀ قلبی و به عبارت دیگر، ترکیبی از هر دو است

 

4 دیدگاه

4 Comments

  1. Pingback: چگونه یک عروس جذاب شویم ؟! - جذابترین عروس سال - عروس زیبا

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا