نامزدی

تمام آن چیزهایی که برای برگزاری جشن نامزدی باید بدانید

امروزه با توجه به آداب و رسوم و فرهنگ هر خانواده ای جشن نامزدی در بین اقوام مختلف ایرانی متفاوت برگزار می شود. جشن نامزدی از جشنهای واجب نیست و قابل حذف است



در ایران در دورانهای مختلف جشن نامزدی ( شاید گاهی با نامهای مختلف ) وجود داشته است. امروزه نیز با توجه به آداب و رسوم و فرهنگ هر خانواده ای این جشن به صورتی متفاوت در بین اقوام مختلف ایرانی برگزار می شود. البته قابل ذکر است که جشن نامزدی از آن رسوم واجب نیست و به دلایل مختلف بعضی از خانواده ها آن را حذف کرده اند.

تمام آنچه که در رابطه با جشن نامزدی و چگونگی برگزاری آن باید بدانید

جشن نامزدی معمولا برای اعلام وصلت بین دو خانواده و آشنایی اقوام دو طرف با یکدیگر برگزار می شود. البته این آشنایی که میگوییم مربوط به خانواده هایی است که قبل از وصلت شناختی از هم نداشته اند و با هم قوم و خویش نبوده اند. البته این جشن تنها برای آشنایی نیست، بلکه برای جشن و پایکوبی و شاد بودن از این ازدواج است. اما این جشن در بین هر خانواده ای تفاوتهایی دارد، بعضی ها جشنی خانوادگی و کوچک برگذار میکنند و عده ای دوست دارند جشنی با شکوه برگزار شود و خانواده هایی هم هستند که اعتقادی به برگزاری جشن نامزدی ندارند و آن را خرجی اضافه می دانند.

برگزاری جشن نامزدیخرید حلقه نامزدی

حلقه نامزدی انگشتری است که به عنوان نشان دست عروس خانم می کنند تا رابطه بین آن دو را به طور رسمی اعلام کنند. این حلقه گاهی به سلیقه خانواده داماد برای عروس خریداری می شود و در روز نامزدی و یا بله برون آورده می شود، و گاهی هم خود عروس و داماد به همراه هم برای خرید می روند تا هم به سلیقه خودشان خریداری شود و هم مطمئن باشند که انگشتر اندازه دست عروس است.

به هنگام خرید حلقه نامزدی این نکات را به خاطر بسپارید :

سعی کنید برای حلقه نامزدی حلقه ای را انتخاب کنید که متناسب با انگشتان عروس باشد. اگر انگشتانی ظریف و کوچک دارید حلقه هایی ظریف انتخاب کنید زیرا حلقه هایی که دارای نگین های درشت و بزرگ هستند متناسب با انگشتتان نیست.

سعی کنید رنگ حلقه را متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید، طلای زرد با پوست سفید جلوه و زیبایی دارد و ترکیبی از طلای سفید و زرد با پوستهای گندمی تناسب دارد.

میتوانید حلقه ای ساده برای نامزدی خریداری کنید تا حلقه عروسیتان خود را بیشتر نشان دهد و جلوه بیشتری داشته باشد. زیرا دو حلقه بزرگ و پر نگین در کنار هم جلوه و زیباییش را از دست می دهد.

خرید حلقه نامزدی بر اساس رنگ پوست

چه رنگ لباس نامزدی ؟!

برای انتخاب لباس نامزدی باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. اولین نکته اینکه سعی کنید رنگی را برای لباستان انتخاب کنید که با رنگ پوستتان هماهنگ باشد تا جذابیتتان را دو چندان کند. اگر به غیر از مراسم نامزدی جشن عقد هم دارید بهتر است لباسی ساده را برای مراسم نامزدیتان انتخاب کنید. نکته بعدی که اهمیت بسیاری دارد این است که بهتر است لباس نامزدی تان به رنگ سفید، شیری، کرم و … نباشد تا از لباس عروسیتان متمایز باشد.

اگر اندامی درشت و چاق دارید پیشنهاد می شود که از رنگهایی تیره چون آبی و بنفش تیره استفاده کنید و فراموش نکنید که لباستان ساده باشد چون مدلهای پف دار و چین دار متناسب با اندامتان نیست.

با داشتن اندامی لاغر و باریک انتخاب رنگی بیشتری خواهید داشت. همچنین میتوانید لباس مدل عروسکی و دامن پف دار انتخاب کنید. البته اینها پیشنهاداتی کلی است و برای انتخاب مدلی مناسب حتما باید به فرم اندامتان توجه داشته باشید.

رنگ لباس نامزدی نباید سفید باشد شما می توانید از رنگهای دیگر استفاده کنید

اگر مراسم نامزدی شما در جمعی خانوادگی و دوستانه است میتوانید به سراغ بلوز و دامن و یا کت و دامنی شیک بروید، حتی می توانید انتخابی از انواع پیراهن های مدل کوتاه داشته باشید. لباسی را انتخاب کنید که کاملا سایز خودتان باشد. لباسهای خیلی تنگ و یا گشاد مناسب نامزدیتان نیست.

 

مدل لباس نامزدی برای اندامهای مختلف

باز هم قید میکنیم که لباسی را انتخاب کنید که سایز خودتان باشد، اگر اندامی درشت و چاق دارید با این تصور که اگر مدلی گشاد انتخاب کنید عیوب اندامتان را می پوشاند، سخت در اشتباهید.

همیشه لباسی را انتخاب کنید که زیبایی اندامتان را نشان دهد و عیبی اگر وجود دارد را بپوشاند.

 باید لباسی را انتخاب کنید که عیبهای بدنتان را بپوشاند.

اول شناخت اندام بعد انتخاب لباس

اگر خیلی قدبلند و یا خیلی قد کوتاه هستید لباسی را انتخاب کنید که این کوتاهی و بلندی را به صورت بارز نمایان نسازد. یکی از انتخابهای مناسب برای افراد قد بلند لباسی پف دار است و برای افراد قد کوتاه لباسی با کمر افتاده پیشنهاد می شود.

شکل و فرم بدنتان را در نظر بگیرید و بعد لباستان را انتخاب کنید.

برای اندام سیبی شکل لباسی با یقه هفت پیشنهاد می شود، سعی کنید مدل لباستان را ساده انتخاب کنید.

برای اندام گلابی شکل پیشنهاد ما با شما انتخاب لباسی بالاتنه تنگ با دامنی بلند است.

اگر اندام شما ساعت شنی است بهترین انتخاب برای شما لباس مدل ماهی است.

آرایش عروس در مراسم نامزدی

برای جشن نامزدی به سراغ آرایشهای غلیظ و گریم نروید، بهترین آرایش برای جشن نامزدی آرایشی لایت و ملایم است تا با آرایش جشن عروسی تفاوت بسیار داشته باشد. سعی کنید چهره دخترانه خود را حفظ کنید و آرایشی را انتخاب کنید که سنتان را بیش از چیزی که هست نشان ندهد.

 

عروس خانم از یک آرایش ملایم و کم رنگ استفاده کند ضمن آنکه باید طوری آرایش نماید که با آرایش جشن عروسی متفاوت باشدمحل برگزاری جشن نامزدی

با توجه به اینکه قرار است جشن نامزدی ای ساده و یا بزرگ و تجملی داشته باشید میتوانید محل برگزاری مراسم در منزل و یا در تالار و باغی بزرگ برگزار کنید. اینکه بخواهید جشنی تجملاتی داشته باشید و یا ساده بنا به سلیقه خودتان است. اگر قرار است مراسم را در خانه برگزار کنید میتوانید خودتان غذا را تهیه کنید و یا اینکه با یکی از جاهایی که کار تهیه غذا و پذیرایی را بر عهده دارند قرارداد ببندید. برای نوشیدنی هم با توجه به فصل چای و قهوه و یا آبمیوه و انواع اسموتی را انتخاب کنید.

جشن نامزدی را میتوانید در منزل یا در یک سالن مخصوص این جشن ها برگزار کنید اگر امکانات پذیرایی از مهمان ها را در منزل دارید فضای خانه صمیمی تر و مناسب تر برای یک چنین جشنی است

 

 

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا