اکسسوری

با معنای مختلف رنگها در کراوات و رنگ مناسب هر فصل آشنا شوید

کراوات از اکسسوری های بسیار مهم آقایان به شمار میرود پس هنگام خرید این مکمل کت و شلوار حتما به جنس ، رنگ و مدل آن توجه داشته باشید.



برای خانمها و آقایان هر جزئیاتی در لباسشان معرف شخصیت درونی آنهاست و رنگ یکی از این جزئیات بسیار مهم و تاثیر گذار در شناسایی درونیات آدمهاست. کراوات یکی از جزئیات مهم در لباس آقایان است و به طور خاص انتخاب رنگ کراوات برای آقایانی که میخواهند آماده بشوند تا در مکانی خود را معرفی کنند بسیار مهم است.

رابطه رنگها و کراوات

رنگ کراوات شما چه چیزی در رابطه با شما می گوید؟!

رنگهایی که برای لباستان انتخاب می کنید بسیار اهمیت دارند، زیرا رنگها به طور مستقیم بر اخلاق و احساسات ما تاثیر گذار هستند. قبل از آنکه توضیحی روانشناسانه راجع به رنگ کراوات داشته باشیم بگذارید خیلی سریع در رابطه با چگونگی تاثیر رنگها بر روی اخلاق و احساسات بگوییم. رنگ از طریق چشمان ما جذب می شود و بعد با هیپوتالاموس ارتباط برقرار می کند. در نتیجه هیپوتالاموس سیگنالهایی را به غده هیپوفیز ارسال می کند. این سیکل ارتباطی ادامه پیدا می کند تا به سیستم غدد درون ریز و غده تیروئید می ریزد و در نهایت غده تیروئید سیگنالهایی را داخل هورمونهای بدن منتشر می کنند که تاثیر مستقیم بر اخلاق و احساسات انسان می گذارد.

حتما بخوانید : آموزش تصویری ساده ۲۰ روش بستن گره کراوات جدید و کلاسیک

کراوات قرمز :

این روزها سیاستمداران و مدیران کسب و کار اغلب از کراواتی قرمز استفاده میکنند زیرا نشانی از قدرت است. به طوری کلی استفاده از کراواتی قرمز نشان از عشق، جاه طلبی، توانمند بودن، قدرت و یا ترکیبی از تمام این مشخصات است. و به ندرت حس اعتماد را منتقل می کند. اگر شما میخواهید فردی گرم و صمیمی و قابل اعتماد به چشم بیایید بهتر است که از بستن کراواتِ قرمز بپرهیزید. حال اگر دوست دارید به هر دلیلی حس قدرت را به اطرافیانتان منتقل کنید با انتخاب رنگ قرمز بسیار موفق خواهید بود.

کراواتهایی تک رنگ بدون طرحی

انتخابی به رنگ آبی

رنگ آبی حس اعتماد و هوش را منتقل می کند. آبی باعث ایجاد اعتماد به نفس میشود. استفاده از کروات آبی راهی بسیار راحت برای برقراری ارتباط با هر نوع فردی است. آبی آرامش بخش ترین رنگ برای انتخاب است.

کراواتی به رنگ بنفش

نظرتان در رابطه با رنگ بنفش در این اکسسوری بسیار خاص چیست ؟ به طور مرسوم این رنگ با خاندان سلطنتی و ثروت در رابطه است. این رنگ اغلب حس اعتماد به نفس و لاکچری بودن را منتقل می کند. اغلب آقایان سعی بر این دارند که از کراواتی به رنگ بنفش دوری کنند. رنگ بنفش بسیار باعث جلب توجه میشود و این مسئله لزوما چیز بدی نیست. استفاده از رنگی غیر معمول راهی راحت برای نشان دادن شخصیتی پیشرو و مستقل است.

مشکی یا طوسی

در حالی که کراوات مشکی بهترین انتخاب برای امور تجملاتی است رنگ طوس انتخابی مناسب برای سخنرانی ها است .

رنگ مناسب بهار و پاییز

برای این فصلها می توانید کراواتهایی به رنگ نارنجی، ارغوانی و یا صورتی را به همراه پیراهنهایی سفید و یا زرد روشن انتخاب کنید اگر می خواهید که در مکانی رسمی حضور یابید می توانید از تنالیته تیره تر این رنگها استفاده بکنید.

نارنجی رنگی است که منتقل کننده حس انرژی و طراوت و خلاقیت است و از طرفی هم نفوذ و خودخواهی را منتقل می کند و با انتخاب کراواتی به این رنگ شور و شوق و انرژی را به اطرافیانتان منتقل کنید. رنگ صورتی نشانه جوانی، تفکر و شادابی است  همچنین از طرفی نشان ضعیف بودن است. استفاده از این رنگ منتقل کننده این است که شما فردی دلسوز با درکی بالا هستید.

رنگهای تابستانی

برای تابستان کراواتی به رنگ زرد و یا سبز گزینه ای بسیار مناسب است و میتوانید آن را با پیراهنهایی به رنگ تیره ست کنید، البته پیراهنی سفید نیز گزینه مناسبی برای کراواتِ سبز رنگ است.

رنگ زرد منتقل کننده حس خلاقیت، خوش بینی، انرژی، گرم و دوستانه بودن و شحصی که کراواتی به این رنگ استفاده می کند دوستانه و قابل دسترس بودن را منتقل می کند. سبز نشان از اعتماد به نفس، قابل اتکا بودن و آرامش است اما با کمی حسادت و استبداد همراه است. شخصی که از کراواتی به این رنگ استفاده می کند نشان می دهد که انسانی قابل اعتماد است.

 

 

کراوات بنفش نشانی از تجمل گرایی و لاکچری

بحث در رابطه با رنگها و معنای آنها بسیار مفصل است و اگر علاقه مند به این مباحث هستید حتما کتاب و یا مقاله ای کامل در رابطه با روانشناسی رنگها را مطالعه کنید و از دنیای جذاب رنگها لذت ببرید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا