گوناگون

چگونه یک جشن عروسی ایرانی و خاص برگزار کنیم

جشن عروسی ایرانی با جشن عروسی در کشورهای دیگر کمی تفاوت دارد، از رویا تا واقعیت در جشن عروسی فاصله است ولی شما میتوانید جشن عروسی را به رویایتان نزدیک کنید



جشن عروسی ایرانی با جشن عروسی در کشورهای دیگر کمی تفاوت دارد و همیشه از رویا تا واقعیت در جشن عروسی بسیار فاصله است ولی به این معنا نیست که شما نمی توانید جشن ازدواجتان را به رویاهایتان نزدیک کنید و مراسم رویایی نداشته باشید. کافیست برای یک جشن عروسی خاص برنامه ریزی کنید و با آرامش هر چه تمام برنامه های خود را پیش ببرید.برای برنامه ریزی درست مقاله زیر را با دقت مطالعه کنید:

اولین قدم برای برگزاری جشن عروسی ایرانی خاص

اولین قدم در برگزاری هر مراسمی حتی یک مهمانی کوچک هم حفظ آرامش و انجام کارها با صبر و حوصله و در آرامش کامل است. اما به شما حق میدهیم که حتی اسم برگزاری جشن عروسی نیز برایتان استرس زا باشد زیرا یادآور سیل عظیم کارهای مختلف است. مخصوصا که برگزاری جشن عروسی ایرانی کمی آداب بیشتر و متفاوت تری دارد. اما نگران نباشید و هیچ گونه استرس را به ذهن خود راه ندهید چرا که این روزها دیگر تکرار نخواهد شد پس سعی کنید از انجام امور لذت ببرید و با روحیه ای سرشار از انرژی این مراسم را برگزار کنید.

اولین قدم در برگزاری جشن عروسی ایرانی حفظ آرامش و خونسردی است

انتخاب سالن مناسب برای برگزاری جشن عروسی ایرانی

انتخاب سالن یا تالار مناسب برای مراسم از جمله مواردی است که با میزان هزینه ای که در نظر گرفته اید رابطه مستقیم دارد لازم نیست خیلی سخت بگیرید در جشن عروسی ایرانی کیفیت غذا بسیار اهمیت دارد و در مرحله بعدی از فضای کافی برای مهمان ها مطمئن شوید. پس تالاری با این مشخصات بسیار مناسب است. البته بعضی ها ترجیح می دهند که یک جشن کوچک خانوادگی در خانه خود ترتیب دهند که در آن صورت بهتر است به دنبال موسساتی باشید که کارشان ارائه خدمات عروسی و تهیه غذا است. با کمی جستجو میتوانید جایی را پیدا کنید که از نظر پذیرایی و تهیه و کیفیت غذا بهترین باشد.

در جشن عروسی ایرانی کیفیت غذا بسیار اهمیت دارد

رزرو کردن آتلیه

عکس ها مهمترین یادگارهای روز عروسی محسوب میشوند پس در انتخاب آتلیه دقت کنید و مطمئن شوید که سبک کار آتلیه با سلیقه شما همخوانی دارد. پیشنهاد ما به شما این است که برای فیلم و عکس کمی دست و دلبازی به خرج دهید چون تا سالیان سال تنها عکس و فیلم عروسی شما است که باقی می ماند پس جایی را انتخاب کنید که هر بار عکسهایتان را مرور میکنید به شما حس خوبی منتقل کند و از انتخابتان راضی باشید.

روز عروسی خوشحال باشید و نگران هیچ چیز نباشید تا این خوشحالی به لنز دوربین نیز منعکس شود.

آتلیه عروس یکی از مهمترین انتخاب های جشن عروسی است

رزرو کردن آرایشگاه

چند هفته قبل از مراسم از آرایشگر خود بخواهید که به صورت آزمایشی آرایش عروس را بر روی صورت شما انجام دهد که اگر موردی نیاز به تغییر یا اصلاح داشت ، پیش از عروسی از آن آگاه باشید. مزیت اینکه دو تا سه ماه قبل همه ی این کارها را انجام دهید این است که اگر از آرایش ، رنگ مو یا مدل موهایتان راضی نبودید ،فرصت تغییر و امتحان دوباره را دارید.

از آرایشگرتان بخواهید که یکبار قبل از عروسی یک آرایش آزمایشی بر روی صورتتان انجام دهد که اگر راضی نبودید اصلاحات انجام دهید

 

هماهنگ کردن گروه موسیقی در جشن عروسی ایرانی

بهترین روز زندگی شما قطعا برای دیگران هم روز خوبی خواهد بود موسیقی زنده تاثیر زیادی در کیفیت جشن عروسی دارد و اگر گروه موسیقی با کیفیتی را در نظر گرفته باشید قطعا خاطره خوبی را در ذهن همه مهمانانتان رقم خواهید زد و جشن عروسی خاص خواهید داشت.

بهترین روز زندگی شما قطعا برای دیگران هم روز خوبی خواهد بود موسیقی زنده تاثیر زیادی در کیفیت جشن عروسی دارد

انتخاب ساقدوش ها و هماهنگی

وجود ساقدوش یکی از آن فرهنگهایی است که از فرهنگ کشورهای دیگر وارد جشن عروسی ایرانی شده است. نزدیک ترین دوستانتان را برای ساقدوش انتخاب کنید چرا که قرار است که به شما حسابی خوش بگذرد. هماهنگی لباس ها را یک ماه قبل از روز عروسی انجام دهید تا در روز عروسی درگیر این مسایل نشوید. هیچ قانون یا بایدی در مورد انتخاب لباس ساقدوش ها وجود ندارد. شما میتوانید از لباس های کلاسیک برای ساقدوش ها استفاده کنید یا میتوانید کمی مدرن تر باشید و لباسی را انتخاب کنید که تا مدت ها برای شما خاطره شود. میتوانید از ساقدوشها برای لباس نظر خواهی کنید و در نهایت عروس و داماد هستند که باید نظر نهایی را بدهند.

ساقدوش

خریدهای ضروری

از خریدهای ضروری عروسی لباس عروس، تاج، تور، کفش، حلقه، طلا و جواهر، دسته گل عروس، کت و شلوار و کفش داماد؛ محسوب میشود. لباس عروس فقط یک شب پوشیده می شود و دیگر استفاده ای نخواهد داشت، پس در این مورد می توانید کمی در خرج مراعات داشته باشید اما حلقه و طلا و جواهر عروسی به نوعی سرمایه گذاری نیز محسوب می شود و برای همیشه نیز برای شما ماندگار خواهد بود. پیشنهاد ما به شما این است که برای تمام خریدهایتان در ابتدای زندگی لازم به ولخرجی نیست اما از رویاهایتان هم بسیار زیاد فاصله نگیرید.

حلقه و طلا و جواهر عروسی به نوعی سرمایه گذاری نیز محسوب می شود

کارت  دعوت عروسی

برای مراسم عروسی دقیقا یک ماه قبل از تاریخ عروسی باید لیست نهایی مهمان های دو طرف را آماده کرده باشید تا به موقع کارت سفارش بدهید.

برای مراسم کوچکتر هم از یک هفته قبل لیست را تهیه کنید تا بتوانید با همه تماس بگیرید.

کارت دعوت جشن عروسی ایرانی

روز عروسی

شب قبل از عروسی زود به رختخواب بروید چرا که روز پر مشغله ای را در پیش دارید.حتما صبحانه میل کنید.همه وسایل مورد نیازتان را در ماشین قرار دهید استرس نداشته باشید و تا میتوانید خوشحال باشید چرا که این روز تکرار نخواهد شد.

پیشنهاد چند مدل کارت دعوت عروسی

کارت دعوت عروسیکارت دعوت عروسی

کارت عروسی

کارت عروسیکارت دعوت

کارت دعوت

کارت عروسی

کارت عروسی خاص

کارت عروسی جدید

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا