گالری

مدل های پیشنهادی برای لباس پاتختی عروس ۲۰۱۷

انتخاب لباس پاتختی هم از آن دغدغه هایی است که ذهن عروس خانم را درگیر خودش می کند . در ادامه مدلهایی را برای مراسم پاتختی پیشنهاد می دهیم :



پاتختی از آن جشن هایی است که در بین بعضی افراد به طور کامل حذف شده و یا بسیار سلیقه ای عمل میکنند که برگزار بشود یا نه و اینکه چگونه برگزار بشود. اما هستند خانواده هایی که هنوز این جشن بعد از عروسی را برگزار میکنند و خرید و تهیه لباس پاتختی هم جزو خریدهای عروسی در نظر می گیرند و وقتی را نیز برای خرید لباس پاتختی در نظر می گیرند.

 

لباس پاتختی

برای پاتختی چی بپوشیم ؟

پاتختی از آن جشن ها و مراسمی است که برای پوشیدن نوع لباس در این جشن قاعده و قانون خاصی وجود ندارد و می توانید از قوانین مهمانی های دیگر استفاده کنید. مثلا اگر جشن پاتختی شما در حد یک مهمانی عصرانه است و تمام مهمانانتان خانم هستند، به عنوان عروس میتوانید پیراهنی کوتاه از جنس کتان گلدار و یا حریر و … بپوشید و اگر جشن پاتختی شما در حد جشنی بزرگ است که از بعدازظهر شروع می شود و تا شب ادامه پیدا می کند بهتر است به سراغ لباس شب و مجلسی تر بروید . فراموش نکنید که به عنوان عروس در مراسم پاتختی از هر نوع که باشد حتما به همراه لباس پاتختی از اکسسوری مناسب نیز استفاده کنید.

نکاتی در رابطه با لباس پاتختی

اگر در رابطه با اصل و تاریخچه جشن پاتختی بخواهید بدانید باید به شما بگوییم که در واقع یک مهمانی ساده با حضور مهمانان خانم بوده است که معمولا چند ساعتی در بعدازظهر را به آن اختصاص می دادند و با میوه و شیرینی و نوشیدنی فصل از مهمانان پذیرایی می کردند و پذیرایی بر عهده خانواده عروس بوده.

این جشن معمولا یک روز بعد از جشن عروسی برگزار می شده است و کسانی که در این جشن شرکت میکردند که درواقع اقوام و نزدیکان عروس و داماد بوده و هدایایی را برای عروس و داماد در این روز می آوردند. همانطور که گفته شد جشن پاتختی جشن کاملا زنانه بوده و هیج مردی در آن شرکت نمی کرده است.

البته ناگفته نماند که در مناطقی از ایران رسم بر این بوده که آقایان هم در پاتختی حضور داشته اند و این رسم همچنان ادامه دارد.

لباس کوتاه پاتختی

لباس گیپورلباس گیپور

جشن پاتختی امروزی

امروزه اما جشن پاتختی بسیار سلیقه ای شده است، چه اصلا در تصمیم بر برگزاری آن و چه در نحوه برگزاری. رسمی که از قدیم تا به امروز در میان اکثر اقوام وجود دارد این است که در روز جشن پاتختی خانواده عروس هدایایی را تقدیم خانواده داماد می کنند، البته منظور افراد نزدیک به داماد است که خواهر ، برادر، پدر ، مادر و عروس و دامادهای آن خانواده را در بر میگیرد.

هستند کسانی هم که امروزه این جشن را با حضور تعداد زیادی مهمان خیلی مفصل برگزار میکنند.

 

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که هنوز جشن پاتختی را برگزار می کنید، متناسب با جشن مهمانیتان می توانید از کلکسیون لباس پاتختی که در زیر آمده است ، مدلی را انتخاب کنید.

کلکسیون لباس پاتختی ۲۰۱۷ :

لباس پاتختی بلندلباس پاتختی بلند

لباس پاتختی کوتاهلباس پاتختی کوتاه

پیراهن تک شانهپیراهن تک شانه

مدل پیراهن پاتختیمدل پیراهن پاتختی

مدل پیراهن زنانهمدل پیراهن زنانه

پیراهن کوتاه زنانهپیراهن کوتاه زنانه

ست پیراهن پاتختی

لباس شب زنانهپیراهن بلند شب

لباس اوراللباس اورال

پیراهن تافته زنانهست لباس پاتختی

پیراهن کوتاه زنانهپیراهن کوتاه زنانه

لباس پاتختی

ست زنانه

پیراهن تابستانی زنانه

لباس شب زنانهلباس شیک مجلسی

لباس پاتختی

پیراهن پاتختی

5 دیدگاه

5 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا